Alla inlägg under oktober 2011

Av Terese Mattson - 20 oktober 2011 21:37

I dag mötte jag en kvinna, hennes ansikte, hennes leende.

Hur hon hade målat sina fransar.

Inom mig bubblade så många känslor upp, så mycket vackert och så mycket sorgligt.

Saknad.

Min moster.

Saknad av det vi aldrig fick.

Hon och jag, hon och hennes barn, hon och hennes barnbarn, min mammas och mina mostrars syster, mormors dotter, mina syskon och kusiners moster.

Hela vår familjs endaste och finaste Berith.


Vi alla hade en bild i våra hjärtan, där hon fanns med, här.

För alltid.


Det kanske är det som är sorg?

Det man aldrig fick, bilden i hjärta.


Det har gått så lång tid sen vi sågs. 

Man är rädd att glömma.

Men så ibland, då finns hon så nära.

Och man kommer ihåg.

Allt.


Ditt skratt

din värme

dina händer...

Dig.


 

Tittut...


Kattälskare, hemmapysslare, radhusägare som älskar att gräva i jord och springa på loppisar.
Leker livet med ölbryggande fiskenörd, vår dotter Julia och katten Muller.

Mina olika...

Senaste orden

Det förflutna (arkiv)

Dåtid...

Länk-kärlek

Old and loved...

                               

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 


Skapa flashcards