Alla inlägg under september 2012

Av Terese Mattson - 30 september 2012 13:07

En tjejmiddag ser inte riktigt lika ut nu som ca 5 år tillbaks i tiden. Kl 23.00 igår satt jag nyduschad hemma i soffan, redo för sängen efter en kväll med tjejerna.


Allt förändras, inget varar för alltid, allt kommer och går, allt går upp och ner, fram och tillbaks.
Allt förändras, men kärleken finns kvar.


Kram <3







Av Terese Mattson - 28 september 2012 22:31

Efter två glas vin ligger jag på sängen och njuter av vårt nya skåp. Jag har kapitulerat inför det faktum att jag är en materialist. En god vän till mig sa att "den som inte tror att man kan köpa lycka, vet inte var man ska handla".  Sant. Man måste bara hitta vad som får ens hjärta att ticka lite extra hårt. För mig är det inte en dyr märkesväska.


För en tid sen hittade jag en bok/piano på Erikshjälpen. Den heter "Julen kommer" och är en exakt likadan som den jag fick i julklapp när jag var ca 7år gammal. Jag har tänkt på just den boken många gånger och undrat var den tog vägen, undrat över i vilken flytt den försvann. Bokens alla tangenter fungerar och jag kan fortfarande spela "o helga natt". 8 kr, total lycka.

 

*Jag tänker aldrig flytta, möjligtvis så skaffar vi ett sommartorp som vi ska fylla med vackra saker. Jag ska plantera perlagoner i lerkrukor och du ska binda flugor vid ett slagbord. Jag kokar kaffe på vedspisen och du berättar hur mysigt du tycker att det är, där ute på torpet. Du och jag.*


Blommor å kärlek <3    

Av Terese Mattson - 27 september 2012 14:10

Just nu är det så fint i mitt köksfönster, basilikan är pampig och chilifrukterna börjar skifta till rött.

Ute har krassen svämmat över i odlingslådorna och är som vackrast just nu. Känns som att allt blev försenat i år, ingen skörd att skryta med men vackert blev det. Längtar redan till vårens trädgårdsfix, innan det så får jag nöja mig med att plantera höstblommor.

Inte illa det heller. <3

Av Terese Mattson - 26 september 2012 17:48

...innan jag upptäckte denna kvinna?


Av Terese Mattson - 26 september 2012 17:31

Ut åker två bruna "malm"byråer från Ikea. Välkomnas gör ett gammalt linneskåp.


Ute är det regnigt och grått, här inne är det varmt och mysigt. I kväll ska jag lyssna på Louis Armstrong, dricka rött vin och renovera det gamla skåpet.  Ja, detta kommer att bli en perfekt höstkväll.


Blommor å kärlek...


       
  

Av Terese Mattson - 25 september 2012 10:58

Fördriver tiden utanför folktandvården då jag väntar in Henke för en lunch på staden. Ska försöka övertala honom till att vi ska äta indiskt...lyx!

Ha en fin dag.

Av Terese Mattson - 24 september 2012 20:02

Ikeas senaste "inspirations-tidning" visades som vanligt "hemma hos" reportage. Hem i flera länder och städer, hos människor med väldigt olika stil och smak. Jag älskar inredningsreportage, för inspiration och ideér, men också för att man får en bättre uppfattning om sin egen smak. Ett av dessa hem i reportaget föll mig lite extra i smaken, det enda som inte kändes som "jag" var en bokhylla med böcker sorterade efter färg. Jag vill att böckerna ska stå/ligga lite huller om buller, så där så att man inte vet vad man kan finna. Vid nästan varje loppisbesök köper jag en ny bok, ibland bara för det fina omslaget. När jag söker bland böcker på loppisar så är det som roligast när de står just huller om buller. Det är då det känns som att finna en skatt.

Det är det jag älskar med att gå på loppis, känslan när man hittar just det man egentligen inte visste att man sökte men endå bara måste ta med sig hem, det man bara måste ge ett nytt hem.

Överträffar all annan shopping, på H&M hittar man inga skatter.


 



Ovido - Quiz & Flashcards