Alla inlägg under september 2012

Av Terese Mattson - 24 september 2012 09:35

Tack å lov landar snart lönen på kontot. Vet inte vad som hände i min plånbok den här månaden!?

Som alltid när jag inte har råd så kommer jag på flera kostsamma inköp och projekt. Nu ska hallen tapetseras/målas om, jag ska köpa ett nytt (gammalt) linneskåp/byrå till sovrummet, byta ut lite fotokonst, stolar ska kläs om och jag vill ha mer konst.

Önskar mig en till "Erik Lindström"! Jag älskar kvinnan jag köpte av honom i julas. När jag såg henne på vernissage gjorde det ont att behöva åka därifrån utan att "pricka" henne. Med  hjälp av julklappspengar från Henkes mormor och morfar och min gamla Iphone så blev hon min... http://dirtyelmo.com/#

(länkar honom stående)

 

Nu ska jag plocka fram symaskinen och ta tag i trasiga fickor, för-långa-gardiner osv.

 

Blommor och kärlek  

 





Av Terese Mattson - 19 september 2012 20:07

Lyssnade på P3 tidigare idag då de pratade om ett ansikte som många drömt om. En psykiatriker skissade upp bilder av de ansikten dess patienter beskrev att de sett i sina drömmar. Med tiden visade det sig att många hade drömt om samma ansikte/man.

Eftersom jag alltid blir helt tagen av allt oförklarligt (bluff å båg?) var jag tvungen att kolla upp bilden av mannen.

Kan dock andas ut, för jag har aldrig drömt om detta ansikte. En sån mardröm skulle jag minnas.

Han ser ut som en äldre variant av den sjukligt läskiga fattigpojken från filmen Pelle erövraren! Jag var livrädd för honom när jag var yngre. Brukade ligga vaken av skräck för att han skulle dyka upp där i nattmörkret!!!   (väldigt högt troligt att det skulle kunna ske!)   


Kolla in om han är mannen i dina drömmar; http://www.thisman.org/history.htm

 

 

Av Terese Mattson - 17 september 2012 16:01

Önskar att jag kunde styra mina känslor genom mina tankar, men det går inte längre. Tur jag fick träffa mina fina tjejer idag


Nu ska jag ner på yoga, hoppas jag kan fylla på med lite glädje.


Kram



Av Terese Mattson - 14 september 2012 21:59

I morgon fyller min systerdotter 16 år så jag ska åka ner till Gnarp och fira henne. I samma veva ska jag kolla in i Tommy och Mias nya hus. Är så glad att de köpt hus där nere, lite avundsjuk om jag ska erkänna.

Eftersom storasyster med familj är på väg därifrån så känns det extra bra att Tommy och Mia flyttar ner igen.

Även om jag tvivs med att bo så pass centralt som vi gör så kan jag få lite betongångest ibland. Jag älskar "alla känner alla", samtidigt som det kan vara så skönt att vara lite anonym. Vi har bott i vårt radhus i över två år nu och jag har ingen aning om vad grannarna längre upp/ner heter. Märkligt.


Reiki-kursen har flyttats till 20-21 oktober. Inget jag kan påverka, men det känns tråkigt att behöva vänta så länge när jag var redo NU.


Fridens liljor   


    
  



Av Terese Mattson - 13 september 2012 11:08

Endast en riktig djurvän kan förstå.

Så mycket kärlek som mina katter fyller mitt hjärta med, vilket lugn de ger mig när de kryper upp och lägger sig nära intill, eller bara att se dem och deras alldeles unika personligheter.  


 

   

 
 

Av Terese Mattson - 13 september 2012 10:28

Tror jag fick superkrafter av luften i fjällen förra veckan. När jag satt på fjället kom känslor som jag försökt att ignorera verkligen till att landade på plats inom mig. För ett ögonblick kändes det tungt, men sen påmindes jag om att jag faktiskt är superwoman!    

På 13 veckor ska jag gå ner 8,5 kilo, har redan avverkat 1,5 så jag har 7 kvar.
Önskar att september kunde vara lite längre så man fick uppleva så här fina pw varje dag.


Blommor och kärlek...


 

Av Terese Mattson - 11 september 2012 22:14

Läs den här boken. Jag älskar den.

Ovido - Quiz & Flashcards