Alla inlägg under oktober 2012

Av Terese Mattson - 15 oktober 2012 22:33

Henke informerade mig om att jag hade pratat/skrikigt i sömnen natten mot idag. Det känns. Trött. En ny dag i morgon.

Med ny energi.   

                    
  


                    
  

Av Terese Mattson - 12 oktober 2012 18:26

Hemma hos oss äter vi ofta tacos på fredagar, så även denna fredag. Nu är vi mätta och glada, jag sippar på ett glas rött, lyssnar på "the tallest man on earth" och känner mig lycklig.

I morgon ska mamma komma hit för morgonkaffe, sen ska vi ut och leta fynd på loppisar.

En perfekt lördag.   


    
  


Av Terese Mattson - 12 oktober 2012 09:34

Mamma köpte en tvättmaskin och fick en tvättkorg på köpet. En tvättkorg i kartong, helt ny, behövde bara skruvas ihop. Hon frågade mig om jag ville ha den och jag tackade och tog emot utan eftertanke. Ångrade mig omedelbart och lät den ligga kvar i bilen. Igår hade Henke burit in kartongen och jag kunde inte hålla mig ifrån att skruva ihop delarna. Till min stora glädje så var det ingen tvättkorg! Det var en liten köksö. Nu har jag möblerat om i köket och trivs jätte bra med det nya. Det känns rymligare, och jag undrar varför vi inte alltid haft det som nu!?



Tack mamma   



  

      
 

Av Terese Mattson - 11 oktober 2012 18:33

    

Hösten är min årstid. Jag älskar färgerna, dofterna, smakerna och känslan. Mitt absoluta favorit träd i hela världen är Lönn. (Jag har en förkärlek till träd, är förundrad över vilken enorm livskraft de har.) Just nu är Lönnarna som allra vackrast och jag plockar in löv i alla färger. De får pryda vårt hem, hela vägen fram till advent.


 

Norra berget strax efter att vi förlovat oss 30 maj 2009



Kram   
  

Av Terese Mattson - 11 oktober 2012 14:20

När jag var 9-10 år läste jag boken "Vad händer om man vänder på Paris" av Viveca Lärn. Jag blev kär, i en stad jag aldrig upplevt annat än i ord och bild. Nu har det passerat 20 år och till våren ska jag och min man resa till Paris   


               

Alla bilder är lånade från Google. Om det är något problem, sänd ett meddelande och jag tar bort bilden. 



Av Terese Mattson - 11 oktober 2012 08:54

 

Vilken tur att jag pysslade ihop en ny drömfångare igår, för jag har feber idag. Kanske slipper jag mardrömmar nu.


Cirkel symboliserar jorden, evigheten (den eviga cirkeln), stjärnan symboliserar de fem elemenen, själen och den sexuella kraften.

Så här står det skrivet om de små ädelstenarna jag har smyckat den med;

Aventurin- lugnande, hjälper oss till rofylldhet och frid.

Karneol- skyddar oss mot rädsla, hat och avundsjuka. Den stärker livskkraften.

Månsten- attraherar kärlek, hjälper oss vid konflikter och tar fram vår feminima sida.

Onyx- ger lycka, framgång och tur. Hjälper oss att läka våra sorger och att ta kloka beslut.

Fjädrarna kommer från en djungeltupp.


Kärlek/ Terese



  

Av Terese Mattson - 10 oktober 2012 15:34

Praktiskt men mest vackert är det att fylla glasflaskor med vatten och låta dem stå lite här-och-där i sovrummet.
  

    

På våra element hänger gamla luftfuktare med olika motiv av blommor. En gåva från min fina mamma. Hon är också ett stort fan av att shoppa på loppis, och till min fördel så handlar hon ofta saker som hon egentligen inte behöver/har plats för.


  







  


  


Tittut...


Kattälskare, hemmapysslare, radhusägare som älskar att gräva i jord och springa på loppisar.
Leker livet med ölbryggande fiskenörd, vår dotter Julia och katten Muller.

Mina olika...

Senaste orden

Det förflutna (arkiv)

Dåtid...

Länk-kärlek

Old and loved...

                               

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 


Ovido - Quiz & Flashcards