Alla inlägg under november 2012

Av Terese Mattson - 29 november 2012 08:32

Det har varit en omtumlande tid. Alla känslor "drogs till sin spets". Och nu börjar jag vandra en ny väg i livet. Och jag hoppas av hela mitt hjärta att drömmar kan gå i uppfyllelse.



 


Igår när jag kom hem från jobbet låg äntligen Hanna Hellquists bok i vår brevlåda. (Sökte den med "ljus och lykta" på nätet och lyckades få tag på den från ett bokantikvariat) Lycka.


Fridens liljor.





Av Terese Mattson - 27 november 2012 21:16

Idag när jag gick i skogen så lät jag alla känslor komma. Utan motstånd. Med kinder blöta av tårar mötte jag novembers mest gråa dag.
Trött är vad jag är. Av alla tankar och känslor.


Av Terese Mattson - 26 november 2012 23:36

Att inte kunna sova när man måste ger ännu värre ångest.

ps.

Av Terese Mattson - 23 november 2012 22:46

          
  

Dagens; världens finaste basker.


Av Terese Mattson - 23 november 2012 22:14

Erik Lindström visar sina senaste skapelser med utställningen " människan.djuren.naturen" Utställningen pågår tills på måndag kl.18 på Köpmangatan 28 här i S-svall. Många vackra tavlor, älskar speciellt Eriks kvinnor.


 



Av Terese Mattson - 23 november 2012 00:23

Fick världens inspiration här på kvällen. Började möblera om, plocka bort och byta plats. På allt. I alla rum på övervåningen. I mitt flöde glömde jag bort att jag inte får dricka alkohol pga infektionsmedicin. Har dock inte kräkts än. Ett glas vin gick tydligen bra. Tack. Nu är det ganska rörigt här hemma, men i morgon ska här städar och fixas. Måste plocka bort en massa krafs. Om jag inte gör det en gång i kvartalet så ser det ut som att min mormor bor här. Nu vet du kanske inte hur det ser ut hos min mormor, men låt mig förklara; alla stilar, alla färger, nytt och gammalt (det mesta loppis) lite huller om buller. Egentligen borde jag vara minimalist med tanke på min pedantiska sida, jag städar mest hela tiden. Men jag älskar saker, prylar, böcker, vackra klänningar, ljusstakar och lyktor, tidningar, tavlor och lite där till.

Tack och godnatt från ett rörigt hus <3

På mitt sängbord;

Av Terese Mattson - 22 november 2012 18:55

Jag har förmodligen den finaste baskern i världen. Ja, så är det.


 



Av Terese Mattson - 21 november 2012 19:02

 

När man är ledig från jobb och har orken att pyssla om hemmet så är det bland det roligaste som finns.


Amen.

Ovido - Quiz & Flashcards