Alla inlägg under november 2012

Av Terese Mattson - 9 november 2012 13:12

Fick ett väldigt glädjande besked idag, att på måndag ska jag på anställningsintervju. Jag hoppas att jag är den dom vill ha, för jag vill verkligen ha det här jobbet. Önskar önskar önskar....


Med det glädjande beskedet i tankarna drog jag i mig en Celsius (jätte gott) och drog ut på en power walk. Tog ut mig tills jag fick blodsmak i munnen. Endorfintoppad till max när jag pustade ut här hemma.





  

 

 

 


  


Av Terese Mattson - 9 november 2012 08:05

Älskar att börja dagen med att lyssna på Morgonpasset i P3. Jag ler som ett fån i min ensamhet, måste se väldigt roligt ut när jag promenerar med Morgonpasset i lurarna. Är lite kär i Hanna Hellqvist. Hannas program, Jakten på det perfekta livet i SVT är på min topp 3 lista just nu tillsammans med Annas eviga och Sommarpratarna.

Har lagt in en länk till Hannas blogg     

 

Igår köpte jag en helt underbar klänning på Ericshjälpen,(för 37 kronor!!!) En mörkgrå silke/viscose klänning i Dansk design som är alldeles för liten, men förhoppningsvis kan jag ha den på nyårsafton. Önskar.

Vet inte vad jag ska göra på nyår, men oavsett så kan man inte att vara överklädd på nyår, bara tvärtom. Jag och Henke pratade om att vi ska ha långbord här hemma hos oss, det vore jätte trevligt.

Hur långt i förväg skickar man ut inbjudningar till en Nyårsfest? Det kanske är dags för det redan nu?

 

En gammal sommarbild på min fina kusin Jenny och mig   

 

 

 

Av Terese Mattson - 8 november 2012 08:17

Ägg och bacon trodde jag att varje frukost skulle bestå av med lchf, men det stämmer inte alls. Idag blev det dock den kombon då jag igår kväll kände att jag låg på alldeles för få kalorier. Äter hellre mer på förmiddagen än på kvällen. Jag har inte läst på någon Lchf-blogg om någon som håller koll på kalorier, men det känns ju som att det är det det handlar om egentligen. Att ligga på minus.


Det är märkligt vilken härlig känsla jag får i kroppen med lchf. Det känns som jag gått ner 15 kg, känner mig smal i förväg. Tyvärr syns det inte på utsidan, men snart. Det absolut bästa är att slippa vara sugen på allt som innehåller snabba kolhydrater, vilket jag haft STORA problem med. Det suget har besegrat min karaktär och gjort att jag varit överviktig i 3 år. Nu är suget borta. Det är en befrielse, känns som att nyktra till.


Kram   


 

Av Terese Mattson - 7 november 2012 21:39

Efter en lång dag är det så skönt att tvätta ansiktet och halsen med en bra rengöring, lägga ansiktsvatten, ögoncreme, nattcreme. Det har blivit ritual, varje morgon, varje kväll. Förr struntade jag i vad jag tvättade och fuktade min hud med. När jag fick pigmentförändringar och mina första rynkor så tänkte jag om. Nu solar jag aldrig solarium, pressar aldrig i solen någon längre stund och använder alltid solskyddsfaktor. Det tog en tid att vänja mig vid min naturliga hudton. Jag hade blivit förblindad efter många år med solande i solarium. Jag kände mig blek om jag inte solade flera gånger i veckan!!! Idag känner jag helt annorlunda inför solariebränna, det är inte fint. Det är en solariebränna. Solarium-att betala för att få rynkor, öka risken för cancer. Ungefär som att röka. Dumt.


Novemberhud, naturligt och fint. I min nya kimono.

 

Av Terese Mattson - 7 november 2012 18:49

Vad tycker ni?

De små pastillerna smakar bra i en del te-sorter, men har inte bakat något av Steviaströ ännu. Får bli längre fram, kanske en lördagkväll.



Stevia är en naturlig produkt, innehåller inga kolhydrater och påverkar inte blodsockret.   

Av Terese Mattson - 7 november 2012 18:07

Ett tips till alla er som vill dricka något varmt och gott. Koffeinfri,  kalorifri och jätte god.

Friggs nyponte. Har läst att det ska var lika gott om man kyler det. Måste prova.


Te är alltid som godast när man dricker det ur favoritkoppen."Min favorit köptes på Indiska för 9 år sen, fatet gick i tusen bitar med ens, men muggen finns kvar och används varje dag.


 



Av Terese Mattson - 6 november 2012 18:24

Många kvinnor säger att de blir trötta när de har mens, men för mig är det då det vänder. Eftersom att min pms verkligen har varit fruktansvärd de sista åren, så är det innan mensen det är som jobbigast. Imorse när jag vaknade kände jag mig stark, trodde att det bara var solens inverkan ända tills jag fick min mens. Nu har hormonerna spökat klart för den här gången, nu får jag känna mig normal i ca 2 veckor! (det ska vara citationstecken före och efter normal, men det går tydligen inte att använda i detta teckensnitt!!! )


Jag undrar hur många kvinnor det är som verkligen lider av sin pms? De flesta i min närhet verkar tackla det bra i jämförelse med mig. Men det är svårt att se vad som sker på insidan, alla kvinnor som har pms kanske inte förstår vad det är frågan om. Tar gärna alla mina fysiska symptom alla dagar i veckan, bara jag slipper de mentala.

Det känns som att vara bipolär, light.


Lyssna på PMS Monstret, en dokumentär från Sveriges radio. Både lärorik, hemsk och rolig. Rolig för att pms gör kvinnor orationella! (När man har pms anser man sig vara hur rationell som helst och det är INTE roligt, inte någonstans är det roligt.)


http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/55571?programid=909

 

 

Av Terese Mattson - 6 november 2012 11:16

Pausar från städningen med en kaffe och bloggen.


Herre, vilken energi jag får så fort solen visar sig på en blå himmel. Lycka.


Skorna var underbara, inte ett endaste litet skavsår! (STORT problem) Tror t.o.m att jag gick lite snabbare, ja jag nästan sprang hela vägen!  ;)


 

        



Tittut...


Kattälskare, hemmapysslare, radhusägare som älskar att gräva i jord och springa på loppisar.
Leker livet med ölbryggande fiskenörd, vår dotter Julia och katten Muller.

Mina olika...

Senaste orden

Det förflutna (arkiv)

Dåtid...

Länk-kärlek

Old and loved...

                               

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 


Ovido - Quiz & Flashcards