Alla inlägg under januari 2013

Av Terese Mattson - 6 januari 2013 17:20

"Till dig

som ännu inte har något namn

du är bara en dröm

jag hoppas ska bli sann

till dig

med all den kärlek jag vill ge

jag har väntat länge nu

känns som en evighet

till dig

som jag hoppas jag får känna

ditt lilla huvud mot min arm

lilla stjärna utan namn

innan åren springer bort

innan det är försent

jag är bara en

bland miljoner

som längtar

jag vet tro mig jag vet

till dig

som jag vill se växa upp

torka tårar från din kind

få dig att skratta

att vara still

till dig

ett löfte som du får

jag lovar att älska dig

så mycket som det bara går"


Av Terese Mattson - 6 januari 2013 09:15

Att bli kär i musik, att bli förtrollad och bara längta är ett av livets goda. Sigur Ros senaste album "Valtari" är helt fantastiskt. Från början till slut. Jag och Hanke satt som förstelnade i soffan och tittade på snön som föll utanför vårt fönster första gången vi hörde albumet. Helt stilla, tysta.


    

Av Terese Mattson - 5 januari 2013 18:24

Vi tände ljusen och planterade hyacinter.

 
  


Så kom snön...

 


Vi flög till GranCanaria och blev nykära..

 


Vi drack PinaColada och Margarita...

 


Dagen före julafton låg jag under granen, uppfylld av tacksamhet, kärlek och lugn.

 


På nyårsafton dukade vi långbord a´la Kajsa Varg i möbelväg...

 


Fridens liljor...





Av Terese Mattson - 5 januari 2013 17:39

Besökte två loppisar idag, med mamma som sällskap. Några små fynd blev det, en klänning, en kopp för män med mustach, en liten virkad väska med kedja, 2 böcker och ett andhuvud i smutsigt "guld". Efter det gick vi ett varv på Birsta där jag köpte några nya underkläder, ett helt underbart doftljus (jasmin och päron) och "tjocka" sugrör för smooties. Tänk vad många saker jag inte visste att jag faktiskt behövde just nu! ;)


 



Av Terese Mattson - 3 januari 2013 08:50

Tror visst bestämt att jag behövde en hel del sömn. Vaknade för en liten stund sen, efter 12 timmars sömn. Somnade på soffan igår, hasade mig över till sängen och somnade om.

Underbart.

 

 

Av Terese Mattson - 2 januari 2013 06:23

Vi fick ett jätte trevligt slut på året. Vänner, familj, god mat, dryck och skratt. Under nyårsafton sände vi upp eld-lyktor med personligt skrivna önskningar och förhoppningar inför det nya året.

Inga löften, bara förhoppningar om kärlek och lycka.

Har haft och har en härlig känsla i hela kroppen sen några dagar tillbaks. Det känns skönt att det är början på ett nytt år.

Kram

Min man med hans gamle vän Jon.

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards