Alla inlägg under februari 2013

Av Terese Mattson - 22 februari 2013 09:27

Vi hälsade på hos våra grannar/vänner i går för att för första gången träffa deras lille kille. Endast fem dagar gammal, strax under tre kilo med massor av mörkt hår. Alldeles perfekt och jätte söt.   

Skrev ner en liten dikt av Eric Lindorm som jag gav till de nyblivna föräldrarna. Tycker den är så vacker och inbillar mig att det är precis så här man kan känna när man får sitt barn i sin famn.


Är det sant att jag håller ett barn i min arm

och ser mig själv i dess blick,

att fjärdarna gnistra och jorden är varm

och himmlen utan prick?


Vad är det för tid, vad är det för år,

vem är jag, vad bär jag för namn?

Du skrattande knyte med mörkbrunt hår,

hur fick jag dig i min famn?


Jag lever jag lever!

På jorden jag står.

Var har jag varit förut?

Jag väntade visst miljoner år,

på denna enda minut."

 

 

Av Terese Mattson - 22 februari 2013 08:45

Igår planterade jag om alla växter här hemma. Chiliplantorna som vi lyckats övervintra har fått nya STORA krukor så nu kan de bli träd. Satte de första små fröna, Körsbärstomater och basilika. Kändes skönt att sätta händerna i lite jord. Jag städade även upp på mina planteringshyllor i förrådet.

Nu är jag snart redo för resten av planteringen, ska bara köpa torvkrukor och kanske någon fler sorts frö. Har tidigare kört med plastkrukor, men insett att risken för att skada rötterna vid omplntering är stor när man använder plast så från och med i år blir det torv. Har legat och skrivit ner vad jag ska och önskar göra ute i trädgården i år. Funderade först på att bygga en liten altan på framsidan, men Henke har inte ork med slitet och jag tycker (nog?) att han har rätt. Det är roligare att lägga fokus på det som växer och sen dricka kaffe i solen med smutsiga händer och rosiga kinder.


Välkommen våren, jag väntar på dig.


      



Av Terese Mattson - 19 februari 2013 21:25

Satt och tittade på bilder från de senaste åren tidigare ikväll och det slog mig vad mycket som hänt. Mycket har hänt men tiden har rusat iväg. De som tidigare var bebisar är nu små lekande barn, de som tidigare var barn är nu tonåringa, ja till och med unga vuxna.
Hade den här lilla fina tjejen hos mig en sväng förut, hon börjar också att bli stor. En liten stor som fick sin första lilla tand igår. <3

Av Terese Mattson - 18 februari 2013 13:51

  Från beige...


...till "vår-äpple"

   


Är jätte nöjd, färgen är finare än på bilden dock. Rummet känns "gladare" nu.


Igår var vi på Sidsjön och grillade korv med några vänner. Solen värmde och livet kändes extra härligt. Det har varit en jätte härlig helg, solen är verkligen välkommen. Jag har vårkänslor lite titt som tätt nu. Tänk att snart är det vår, vår och sommar. Jag har köpt små frön som snart ska sättas i jord. Längtar tills det är dags att börja gräva, kratta, skrapa, klippa, plantera osv. Det är världens bästa energikick.


Kram   


Av Terese Mattson - 15 februari 2013 07:34

Igår infann sig ett rejält välbehag i mitt ny städade hem. Inför tre lediga dagar, krispiga tulpaner, en ny inrednings-tidning och en rolig bok jag precis börjat läsa. På toppen av allt så visades antik rundan på svt. Bästa kvällen på hela veckan. Den nya tidningen som heter "drömhem" var en "alla hjärtansdag" gåva från Henke och den var så bra att jag idag är fylld av inspiration. Mot Colorama, här skall målas om i hallen. Det blir även en sväng till Hamsta, min favorit antik/loppis.
Återkommer med bilder.

Kram

Av Terese Mattson - 14 februari 2013 06:11

Stundvis känns det som att tiden står stilla, andra stunder som att veckorna rusar förbi. Jag jobbar min sista dag för den här veckan och möter tre lediga dagar. Efterlängtat. Ska börja med att sova.
Kram

Av Terese Mattson - 12 februari 2013 09:02

Min mormor ligger på sjukhuset. Är på väg dit nu. Det är inte alltid värdigt att bli gammal. Min stackars lilla mormor <3

Av Terese Mattson - 4 februari 2013 11:38

Har misslyckats med flera inlägg via mobilen då appen har krånglat, men nu sitter jag vid min vanliga dator och SKA lyckas lägga upp ett inlägg.


Vad har hänt sen senast;

Jag har "kommit in i jobbet", köpt pippigula DrMartins gummikängor, sett Les Miserables och Django (båda var grymma, speciellt Django), rensat garderoben, och det rejält. Hade 75% för små kläder (tragik) men nu är de väck, även de klackskor jag samlat på har fått åka ut då jag ALDRIG går i klackar. Jag har varit/är sjuk i feber och förkyldning, bläää.

Igår var jag, Henke, Magda, Michelle, Håkan och Ulla på Sidsjön och pimplade i vår-vinter solen. Äntligen är det vår-vinter   


Jag är lyckligare än på väldigt länge.


Kram

Tittut...


Kattälskare, hemmapysslare, radhusägare som älskar att gräva i jord och springa på loppisar.
Leker livet med ölbryggande fiskenörd, vår dotter Julia och katten Muller.

Mina olika...

Senaste orden

Det förflutna (arkiv)

Dåtid...

Länk-kärlek

Old and loved...

                               

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 


Ovido - Quiz & Flashcards