Alla inlägg under mars 2013

Av Terese Mattson - 15 mars 2013 22:37

Akut operation av min minsta lilla vän. Trodde för en stund att han aldrig skulle komma hem igen. Men tack tack tack...allt och alla som ville oss väl. Han hade svalt en liten grej i gummi som hade satt stopp i tarmen. Glad att han snabbt fick hjälp av en väldigt duktig veterinär och att han redan nu är väldigt pigg. Är så lycklig ikväll, får somna med hela min lilla familj.

Tacksamhet   

 

Av Terese Mattson - 13 mars 2013 21:22

Längtar efter att fylla husets alla bord, byråer,hyllor, bänkar och till och med golv...med blommor från ängen och från baksidan.
Det är så vackert och närande med blommor. Ett hem utan blommor är som ett äktenskap utan kärlek.

Av Terese Mattson - 12 mars 2013 15:08

Jag har fyndat flera fina saker och kläder den sista tiden. I går köpte jag den jätte fina barnboken "Tant Grön, tant brun, tant gredelin" av Elsa Beskow för ynka 15 kronor. Den är i jätte fint skick och kostar som ny över 130 kronor. Är det något man kan fynda på loppisar så är det verkligen bland böckerna. Krävs dock lite tålamod att leta då de oftast är "huller om buller".


Fridens liljor...



Av Terese Mattson - 11 mars 2013 18:40

Kunde inte motstå denna fina klänning från Lindex. Den var så fin på att jag knappt ville ta av den.

 
  

Av Terese Mattson - 10 mars 2013 21:55

Jag har aldrig träffat en klokare liten katt än våran lilla Muller. Han är så go, mjuk och snäll. Igår när jag var som sämst med magsjukan så höll han mig sällskap hela dagen och när jag kräktes så strök han sig mot mig och skrek oroligt. Mitt lilla hjärta. <3

Av Terese Mattson - 10 mars 2013 10:15

Mår bättre, får behålla det jag dricker. Är hungrig men vågar inte riktigt äta något än. Men med blåbärssoppa blev jag stark nog att orka kasta in alla sängkläder och handdukar i tvätten, hänga upp våra täcken utomhus, sprita kontroller, telefon, toan och ta en dusch. Nu är jag hellt slut igen. Slut, men känner mig betydligt mycket fräschare.


I fredags tog jag och Magda en långpromenad på norra berget som avslutades  med att vi värmde soppa vid tornet och åt smörgåsar till den. En strålande dag med min fina storasyster.

 

Bureplatsen, en plats som ligger mig varmt om hjärtat.

 
  

Av Terese Mattson - 9 mars 2013 17:30

Det här är det äckligaste jag varit med om sen jag blev matförgiftad av rå kyckling. Känner mig som en gammal trasa. Det enda jag lyckats behålla på ett helt dygn är lite vätskeersättning och två tuggor banan. Tur att man inte bor i ett slott för just nu känns det väldigt behändigt att ha nära till allt! (dvs. Säng, toa, soffa! )

Vink vink

Tittut...


Kattälskare, hemmapysslare, radhusägare som älskar att gräva i jord och springa på loppisar.
Leker livet med ölbryggande fiskenörd, vår dotter Julia och katten Muller.

Mina olika...

Senaste orden

Det förflutna (arkiv)

Dåtid...

Länk-kärlek

Old and loved...

                               

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 


Ovido - Quiz & Flashcards