Alla inlägg under april 2013

Av Terese Mattson - 29 april 2013 12:22

Har trott hela tiden att vi väntar en liten pojke, men jag hade fel! Det är en flicka!

Befinner min i vecka 20 av graviditeten och mår jätte bra. Var väldigt trött förut men nu känner jag mig piggare än någonsin. Måste hålla mig själv tillbaka för att inte ta i för mycket då jag haft sammandragningar på kvällarna. I början blev jag jätte rädd, men nu känner jag mig tryggare. Magen putar rejält redan, den var ju tyvärr inte så liten innan jag blev gravid. Har köpt ett par tröjor och två par leggings på "mamma-avdelningen", de är det skönaste som finns i min garderob just nu.

Vi är lyckliga   


 

Av Terese Mattson - 26 april 2013 20:52

Blixten på en fredag.


1. Köra mannen till hans arbetsplats.

2. Storhandla på IcaMaxi

3. Handla diverse nödvändigt krafs på Ikea

4. Återlämna ett fiskespö på XXL Sport

5. Packa ur bilen

6. Packa upp matvaror

7. Städa klart och ordningställa allt i förrådet

8. Städa resten av huset

9. Tvätta och hänga kläder

10. Köra småsaker som skänktes till en loppis

11. Köra skräp till soptippen

12. Bada <3

13. Middag med Henke, Jon, syster Magda och Peter

14. Betala räkningar


Godnatt och sov gott.

Amen.


 

Av Terese Mattson - 25 april 2013 22:03

Städar och rensar i vårt förråd som den senaste tiden varit ett totalt kaos. Nu är det ett kaos med en plan. Ska köpa fler och större plastlådor i morgon så jag får upp det sista på hyllorna. Det är verkligen sjukligt hur jag och Henke samlar på oss "bra-att-ha-saker". Nu har mitt trädgårds intresse och Henkes fiske intresse tagit mer plats så vi måste göra oss av med grejer. Har fyllt säckar med prylar som ska både skänkas och slängas. Orkar inte ha fler saker än att vi kan ha ordning på hyllorna. Kontrollbehov skulle vissa kalla det, själv ser det som något positivt. Att ha ordnig betyder sinnesro och är att effektivt kunna använda sin tid.
Feng shui...

Av Terese Mattson - 18 april 2013 10:24

Har tänt ljus, kokat te och bäddat sängen.

I högtalarna hörs Simon & Garfunkel.

Utanför faller regnet.


Av Terese Mattson - 17 april 2013 16:17

Då kan man krypa ner under en filt på en bäddad säng och läsa en bok...
Man kan köpa rosor till sig själv...för att de är vackra och för att de säger "jag älskar dig"!

Fridens liljor <3

Av Terese Mattson - 16 april 2013 22:00

Sörfjärden

Ovido - Quiz & Flashcards