Alla inlägg under maj 2013

Av Terese Mattson - 30 maj 2013 20:28

Att få veta vilka som ska sommarprata i SR p1 är alltid lika roligt och jag blir aldrig besviken. Nu längtar jag till midsommarafton då Jonas Gardell sänder det första programmet.


Här har ni hela listan över vilka vi får lyssna på i sommar!


 

Av Terese Mattson - 27 maj 2013 20:50

  



Har haft en underbar helg med underbara människor och en sommarvärme som värmer själen för lång tid framöver.


Massor av blommor å kärlek till er...  


 

Av Terese Mattson - 25 maj 2013 16:01

Det är sommar nu. Pang, bom så kom sommaren och nu har också jag fattat det. Tror att vi haft fler fina dagar bara nu i maj än vad vi hade på hela förra sommaren. Tack.

Idag har jag promenerat vid sidsjön med min lillasyster, vi åt glass och låg i solen på en brygga för en stund. Jätte mysigt.


Nu har jag gjort det bästa av situationen (klätt min korpulenta kropp) och fixat svallet för att strax bege mig ner till hamnparken och möta upp min gamla klass. Vi ska åka Medvind och äta skärgårdsbuffé. Det ska bli jätte trevligt att träffa alla som ska med och vädret kunde inte vara bättre än vad det är just nu.


En "precis-vad-jag-behövde-dag".


Har sovit djupt de senaste nätterna och ryggen känns mycket bättre! =)


Blommor å kärlek <3


 
  

Av Terese Mattson - 24 maj 2013 20:50

Jag tror att det var natt, för jag sov. Gråtandes kom min syster och väckte mig, hon sa att hon aldrig sett pappa så ledsen som då. Alice hade ringt. Kalle var död. Pappa grät tröstlöst och upprepade att han mist sin allra närmaste vän. Magda tröstade och kramade, jag stod brevid med en smärtande klump i halsen. Jag vet att brorsan var med, men jag minns honom inte just där, bara pappa..."jag har mist min allra närmaste vän". Det var juldagen eller annandagen. En dag av utmattning. Sorg. På kvällen följde vi travet på teven då pappa och svågern hade spelat. I sin totala okunskap av travsport hade svågern spikat en stor skräll i sista loppet och skrokfull som pappa är var det bara att gilla läget. Efter sex raka segrar satt pappa och skrek framför teven när sista loppet gick. Skrällen vann och pappa dansade, tackade Kalle för att han puttat hästen i mål. Som en tröst till min pappa...den dagen hans allra närmaste vän dog.


 

Av Terese Mattson - 23 maj 2013 19:18

En del kvinnor strålar och är vackrare än någonsin när de är gravida. Jag tillhör tyvärr inte de kvinnorna. Nu drömmer jag mest om hur jag ska se ut och klä mig efter graviditeten...


Ny frisyr..


och "nya" kläder...

 



Av Terese Mattson - 23 maj 2013 19:01

Upptäckte för några dagar sen en serie som visas på svt. "Call the midwife" i sverige kallad "Barnmorskan på east end". Har nu så gott som streck-kollat första och snart hela andra säsongen.

En riktigt mysig tv-serie som är ett måste för alla som gillar brittisk drama.


 

Av Terese Mattson - 23 maj 2013 11:00

Finns det något skönare än att sova? Att få lägga sig ner, nyduschad i en renbäddad säng, i ett svalt rum med ett fönster på glänt. Mina första månader av graviditeten var jag så trött att jag till och med drömde om att sova när jag sov, hade inga problem att somna...alla tider på dygnet. Den sista tiden har en del nätter varit en jakt på att få somna. Helt fruktansvärt. Så ska det inte få forsätta....icke sa nicke.

Så nu följer;

*fysisk aktivitet som promenad, simmning, yoga

*ej koffein efter lunch

*ej sen middag

*frisk luft

*avslappningsövningar

*spikmatta

*lugnande musik eller mantran



*en kopp kamomillte efter kvällsduschen 


Har bokat tid hos en sjukgymnast som ska hjälpa mig att hjälpa mig själv med min ischias. Det känns jätte skönt att jag äntligen ska ta tag i ett gammalt problem. Har haft problem med ryggen i 10 år (!!!!) utan att på allvar göra något åt saken, utan bara tagit min kropp för given. Så här i efterhand så blir jag arg på mig själv för att jag inte tagit hand om mig själv bättre. Helt otroligt hur förlåtande kroppen endå är med tanke på hur illa jag behandlat den. Nu får jag göra det bästa av situationen som gravid och överviktig. En sak är säker, efter denna graviditet så ska jag köra järnet för att bygga upp en stark och hälsosam kropp. För jag vill vara frisk, stark och lycklig. Inte sjuk, svag och överviktig. Ganska självklart, dock är det inte där jag befinner mig...varken andligt eller fysiskt.

Har köpt dessa två böcker som en inspiration till vad som komma skall...


   

Av Terese Mattson - 19 maj 2013 13:24

Tack och lov är 30 över, även om det hänt många jätte bra saker under året så är det 31 som gäller! Jag ska föda barn, bli granne med storasyster med familj, ha sommar semester och massa andra bra saker! :-)
Började födelsedagen med en tidig och god frukost för mig själv på uteplatsen.
Kram och kärlek <3

Ovido - Quiz & Flashcards