Alla inlägg under maj 2013

Av Terese Mattson - 18 maj 2013 17:59

Finns ingen finare mössa än just jordgubb/blåbärs-mössan. Vår lilla älskade har redan en liten röd som ligger i en låda och väntar på henne...  


 

Av Terese Mattson - 18 maj 2013 17:53

Vill göra om bloggen varje gång jag uppdaterar just nu! :/


Det blev sommar...


 

Av Terese Mattson - 16 maj 2013 19:47

Hur är det möjligt att känna världens nostalgi av en låt som släpptes i år? Påminner den om någon gammal låt? För inom mig blir det känslostorm på ett underbart sätt!?   


Av Terese Mattson - 16 maj 2013 19:35

När jag såg dokumentären "The house i live in" slog det mig hur bra David Simon är på att skildra verkligheten. David Simon är skaparen bakom serierna "The wire" och "The corner". Båda serierna utspelar sig i Baltimore och skildrar människors liv i getton där kriminalit, droger, våld, vapen, död, hopplöshet, men också kärlek, glädje och hopp är vardag. Jag såg båda serierna i ett svep, riktigt riktigt bra är dom.


   

Av Terese Mattson - 13 maj 2013 12:31

Höga berg och djupa dalar, så kan man beskriva min ork och energi. För en vecka sen var jag pigg som en lärka. De senaste dagarna har jag varit kraschad. Tack å lov är det bara fem arbetsveckor kvar till sommarens semester. Det ska bli underbart, verkligen underbart. Att inte behöva ställa klockan, inte behöva passa tider, inte behöva jobba 6 dagar i veckan varannan vecka. Så skönt.


Magen växer och det gör resten av kroppen också känns det som. Den lilla sparkar och sprattlar ofta och det gör mig lugn och glad. Det går liksom inte att föreställa sig att hon är här ute hos oss om fyra månader, men hennes rörelser gör mig trygg.


 

Maj

Av Terese Mattson - 7 maj 2013 15:30

Vilka vackra dagar maj har bjudit på, jag njuter verkligen av den här våren. Påtar, bonar, lyssnar på P1, läser böcker, krattar och gräver. Jag brukar vara stressad och känna panik över hur kort sommaren är, men i år känns den som en kommande evighet. Vet inte om det är för att jag är gravid eller för att jag har min första riktiga semester i år. Kanske en perfekt kombination.

Har tagit semester på fredag så jag får ledigt i tre dagar över helgen, ska bli så mysigt att hinna hitta på något med Henke. Vi åker nog till Bergeforsen och fiskar öring, oavsett väder.

Hoppas ni njuter av våren/försommaren lika mycket som jag gör.

Kram


      


  

Av Terese Mattson - 5 maj 2013 21:58

Jag ligger i sängen och känner mig lycklig. Lycklig.
Har jobbat i helgen och äntligen väntar en vecka följd av en ledig helg.
I dag köpte jag en lönn buske som jag och Henke hjälptes åt att plantera i kväll. Ler varje gång jag ser lönnen, vår lönn <3 hoppas den kommer att trivas.
Nu ska jag läsa lite av Rikard Wolff och njuta av utsikten från vårt sovrumsfönster.

Kram <3

Tittut...


Kattälskare, hemmapysslare, radhusägare som älskar att gräva i jord och springa på loppisar.
Leker livet med ölbryggande fiskenörd, vår dotter Julia och katten Muller.

Mina olika...

Senaste orden

Det förflutna (arkiv)

Dåtid...

Länk-kärlek

Old and loved...

                               

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 


Ovido - Quiz & Flashcards