Alla inlägg under juni 2013

Av Terese Mattson - 19 juni 2013 19:59

Efter 3 år utan taklampa ovanför köksbordet så tyckte jag att det var dags, 199 kr på Ikea och hur fint som helst...

 

Efter flera somrar i obekväma sandaler så fick bekvämligheten vinna, ett par Birkenstock bor nu på min skohylla...

  

Och med plats för en växande bebis blev det en söt från Divided...

 


Jag älskar verkligen att köpa saker, kläder, prylar, gammalt som nytt. I morgon ska jag åka upp till Timrå för att gå på loppisar. I baktanke ligger "barnrum". 


Nu ska jag fälla ner mig själv i soffan med fötterna i högläge. Tacka vet jag BodyShops fot-och ben-produkter med svalkande effekt! 


Blommor och kärlek   


Av Terese Mattson - 17 juni 2013 14:09

Det är med både tacksamhet och lite ångest jag väljer att inte åka upp till Näsåker och Urkult i år. 4 nätter, höggravid i tält känns inte så lockande. Men kommer att åka upp över en dag, att missa hela festivalen är otänkbart. Nästa år åker vi upp för 4 nätter vid Nämforsen igen. Längtar redan. Jag älskar verkligen Urkult festivalen   


             

Just den här filmen är från 2011, ett år då det regnade genom nästan hela festivalen. Minns den med sol och värme   

Av Terese Mattson - 17 juni 2013 11:21

Har läst och hört att både hud, hår och naglar kan bli finare under graviditeten. Tyvärr har jag inte märkt av dessa fördelar, mina naglar skivar sig lika mycket som "vanligt". Håret är torrt och trasigt i längderna, precis som alltid. Tack och lov finns det räddare för oss mindre lottade av hud-hår-naglar-kvalité.


           

           

Av Terese Mattson - 17 juni 2013 11:07

Det känns som att jag varit gravid i flera år trots att det "bara" är sen i december. Nu är vi snart i den tredje trimestern, den sista delen av graviditeten. Äntligen. 


 

Av Terese Mattson - 16 juni 2013 18:34

På förmiddan i dag jobbade jag de sista timmarna innan semestern. Slutade kl. 12, åkte raka vägen hem, åt en dagobert-macka och tvärslocknade på soffan, vaknade flera timmar senare. Så får man göra när man har semester. 


En som påminner om tidiga sommarlov, när tiden stod stilla och vi lekte på nyklippta gräsmattor i kvällsdaggen...




Av Terese Mattson - 15 juni 2013 08:07

Det är en jäkligt märklig känsla när man inte riktigt kan identifiera sig själv med sin egen spegelbild. Är jag den där feta människan!? Ja, det är jag, tjock som en smock. Det kommer inte att vara en vacker syn att bli höggravid. Längtar efter att föda vårt barn och sätta igång med träning och bantning. Jag ska ner i normalvikt och kunna springa utan att riskera höftkulorna och att få ansträngnings astma. Kunna röra mig utan att det känns som ryggen ska gå av, känna sig som min ålder istället för som en pigg 80 åring. Det kommer att bli en utmaning av dess like, men jag har lång tid på mig att ladda med motivation och det kommer att ta tid att nå slutmålet. Älskar att läsa om andra kvinnor som gjort den resan före mig och lyckats med råge, det ger mig både inspiration och hopp! Jag kan och kommer att bli "normal" igen! :-)

Kärlek och blommor <3

Av Terese Mattson - 14 juni 2013 08:05

Av Terese Mattson - 13 juni 2013 17:37

Alla som känner mig vet att jag älskar väskor och jackor. Undrar just hur många älskade som passerat min garderob genom åren? Tidigare i vår så förälskade jag mig i en korall färgad väska i mocka, från min favoritbutik Indiska. Den kostade 399kr men blev dumsnål och köpte den inte. Den har funnits i mina tankar titt-som-tätt och har ångrat att jag inte köpte den, men i dag klickades den hem den på rea för 199 kronor.  Även en klänning och en tröja som jag också provat men blev för snål för fick följa med i packetet då de nu låg på halva priset. Kläderna är troligtvis för små nu, men efter förlossningen så passar de nog fint. Trots att jag just har spenderat så känns det som att jag precis har vunnit pengar, då har man handlat bra saker!

Att handla kläder i butik är just nu är ungefär lika behagligt som att slå mig själv med hammare, nätshopping är mycket trevligare!   



Tittut...


Kattälskare, hemmapysslare, radhusägare som älskar att gräva i jord och springa på loppisar.
Leker livet med ölbryggande fiskenörd, vår dotter Julia och katten Muller.

Mina olika...

Senaste orden

Det förflutna (arkiv)

Dåtid...

Länk-kärlek

Old and loved...

                               

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 


Ovido - Quiz & Flashcards