Alla inlägg under juli 2013

Av Terese Mattson - 30 juli 2013 21:20

Regndag = slappardag


Har....

* sett triologin av Sagan om ringen

* druckit kaffe och ätit kex

* gosat med kattena

(vår minsta gosis fick besök ute på gården av tre flickor som gått upp till vår gata för att leka med "lillprinsen" som de kallade honom för. En av flickorna berättade att hon gosar med Muller nästan varje dag när hon går till/från skolan. En nöjd lillprins fläkte ut sig på   vägen medan tre små flickor klappade honom en stund!)  

* läst bloggar

* bäddat rent i sängen

* tvättat sängkläder

* ätit spagetti och köttfärssås

 

Full fart?

Svar: Nej!

 

Måste bara skriva att jag blir galet glad av att se Pluras kök spanien... kan man bli något annat? Jag vill också flyga ner till Spanien med Plura och de andra   

 

Av Terese Mattson - 29 juli 2013 18:12

Har varit hos min barnmorska idag, mätt magen och lyssnat på hjärtat på vår 33 veckors tjej.  Hon ligger precis som jag misstänkte, med rumpan upp och huvudet ner. Hon följer sin "kurva". Det ska bli så kul att se hur stor hon är när hon kommer ut, jag vägde 3720g som nyfödd och Henke tror jag vägde något mindre.

Var in på Ica Ettan tidigare idag och tjejen i kassan frågade när våran bebis kommer, hon berättade att hon också var gravid, i vecka 18. Hon hade en fin liten mini-kula, inte som jag som endast såg fetare ut. Vecka 18 känns som en evighet sen, tyckte att de första 2 trimestrarna av graviditeten var mindre spännande. Även om jag känner mig osmidig så är det nu jag tycker att det är som roligast att vara gravid, när det börjar närma sig förlossningen. Omkring graviditetsvecka 20 så tyckte jag att det var riktigt jobbigt både psykiskt och fysiskt från och till under flera veckor. Hade fått kraftiga sammandragningar, ryggen värkte och jag blev väldigt stressad över hur graviditeten skulle sluta. Ryggen värker fortfarande till och från, men det går att vila bort, ofta med en natts sömn. Foglossningen känns till och från, men den är helt hanterbar. Peppar peppar. Det sköna är att det inte längre skrämmer och stressar mig. Har accepterat processen, att det händer saker med min kropp som är utom min kontroll. Men jag kan erkänna att jag verkligen längtar efter att bli smal, drömmer tom om att jag är smal när jag sover!   Det var ett tag sen sist, men det kommer... först ska jag bara bli lite tjockare, föda vårt barn och vara i "bebisdimman" för en tid. Sen så.


Kram   


Den här lilla goklimpen var jag och fikade med på Birsta i dag....och Anna, Mattias, Tommy och Mia   

 

Av Terese Mattson - 28 juli 2013 00:14

Vilken mysig dag jag haft uppe på Bureplatsen, jag och många med mig. "Urskogen" är grymma som arangerar denna fest år efter år, helt ideellt. Hoppas att de fortsätter att arrangera festen i många år framöver, så att även vår lilla tjej får gå lös på målarväggen och dansa i solen med alla andra barn. Tyvärr orkade jag inte stanna kvar och se när min Henrik skulle spela. När mörkret föll på, de flesta började bli rejält berusade, cigarettröken låg tjock, då kände jag att det var dags för mig att åka hem till värmen. Har duschat, satt på mig mitt nyinköpta och nytvättade nattlinne, tänt ljus och ätit en mango. Har det med andra ord väldigt mysigt här hemma också, har ju blivit en liten nattuggla sen Henke gick på semester, vi sover bort nästan hela förmiddagarna.


Blommor å kärlek...


Av Terese Mattson - 27 juli 2013 11:58

Av Terese Mattson - 27 juli 2013 11:27

Hade väntat så länge på att få bli gravid, vågade nästan inte hoppas längre. Men så med hjälp av en underbar läkare fick vi efter en kort tid veta att det växte ett litet frö. Vårt frö, vårt barn. 

Igår kom det plötsligt över mig hur lycklig jag är som bär på vårt lilla barn. Visst har jag kännt lycka och kärlek genom hela graviditeten, men igår kändes det verkligen på djupet. Kärlek, på ett nytt sätt.

Tacksamhet   


 
        

Av Terese Mattson - 25 juli 2013 20:47

Dessa övningar ska jag plåga mig själv med i vinter. Vad tänker ni göra? 

Av Terese Mattson - 25 juli 2013 20:31

Vad skönt det är när kvällningen kommer och luften blir lite svalare, jag njuter som mest då. Har gjort fint här hemma och var för en stund sen ute i trädgården och vattnade alla växter. Vilken njutning det är att gå barfota i gräset och känna doften från rosor och tomatplant. Har aldrig tidigare varit så mycket "hemmakatt" som jag är just den här sommaren. Hade tänkt åka och bada i dag, men så fick vi besök av vår vänn Bejje som är så snäll att han tagit med sig sitt lyxiga slipset och slipade upp våra 3 mest använda och omtyckta knivar. De blev vassare än vad jag någonsin hade kunnat hoppas, vågar knappt använda dem nu. Skulle vara lyxigt att ha ett sånt slipset, men med tanke på att det kostar ca. 8000 kr så tror jag inte att vi någonsin kommer att äga ett eget. Man kan ju alltid åka upp till Bejje med någon fin muta! ;)

I morgon blir det kanske lite bad och sol, men om sanningen ska fram så är det väldigt skönt att gömma sig inomhus i skuggan just nu, tror att andra tjockisar håller med mig.


Har hämtat/köpt min samsung galaxy note i dag och jag kan inget annat känna än att jag är väääldigt NÖJD! 

 

Av Terese Mattson - 24 juli 2013 22:43

Nu är alla foder, lister, trappräcke på plats och allt som behövde målas är nu målat. Check. I morgon fortsätter vi att bocka av på listan. Flitiga sommarjobbare! ;)


Äntligen är sommarvärmen tillbaks, hoppas att den stannar över helgen då det är Burefesten på Lördag. Kom dit! =)

 

Tittut...


Kattälskare, hemmapysslare, radhusägare som älskar att gräva i jord och springa på loppisar.
Leker livet med ölbryggande fiskenörd, vår dotter Julia och katten Muller.

Mina olika...

Senaste orden

Det förflutna (arkiv)

Dåtid...

Länk-kärlek

Old and loved...

                               

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 


Skapa flashcards