Alla inlägg under juli 2013

Av Terese Mattson - 20 juli 2013 11:11

Var tog sommarvärmen vägen? Det känns nästan som att det är slutet av augusti. Många björkar bär redan gula blad. Läste att det spås varmare väder redan till nästa vecka, hoppas innerligt att det stämmer. Längtar efter att fylla korgen med fika och åka ut på Marmen för att sola och bada. 

 
 

Av Terese Mattson - 19 juli 2013 10:20

Morgonens gymnastik står mini för, årets sendrag står mitt högra ben för.

Preggo.

Av Terese Mattson - 18 juli 2013 11:30

Just nu pågår det förberedelser här hemma. Jag har skrivit en lista över alla saker som ska fixas och köpas de närmaste veckorna. Jag vill verkligen ha "allt" på plats innan bebisen kommer. Det här är nog mitt sätt att menalt förbereda mig, att iallafall vara praktiskt "kittad" som min man skulle uttrycka det. Kommer säkert att bli saker vi köper helt i onödan, men det handlar nog ändå inte om många kronor, så det gör inget. Kommer nog att kännas smått pinsamt att checka av listan av allt som ska inhandlas på Ica Maxi, kommer ju nästan att fylla en vagn med babyprodukter! Hehe...

Det här med att "ta det som det kommer" är inte "min kopp te", Henke är likasinnad och det känns skönt. Vi är mästare på att "kitta" oss med det mesta, vårt förråd är fyllt med alla möjliga "bra-att-ha-saker". Varje år när vi åker upp till Urkult så har vi bilen packad som Tetris med allt mellan himmel och jord, inget lämnas åt slumpen.     


Älskar "tummen". Fina färger och mjuka mysiga textilier.


   

Av Terese Mattson - 17 juli 2013 11:18

Igår fyllde min lillasyster Elina 23 år och det firades hemma hos mamma. Min bror Tommy, Mia, Anna, Kellie och Linda kom också dit och åt tacos och tårta. Det var så mysigt att träffas, skrattade massor och vi pratade en hel del om bebisarna som snart kommer till familjen. Kellie har precis börjat ta sina första steg och jag blev så glad av att se henne stappla fram så att jag nästan började gråta. Lilla fina tjejen börjar bli så stor. 

 

Jag har sån tur, har ju världens finaste stora spretiga familj!    

 

Linda och Mia med lill*n    

 

Av Terese Mattson - 16 juli 2013 08:44

Igår började jag dagen med att drick te i soffan och kolla på en gammal film från 1992, Thunderheart. Filmen är baserad på verkliga händelser från 70 talet när ett mord inträffade och utreddes i Pine ridge reservatet i South Dakota. I filmen får man följa en FBI agent som under sitt arbete med utredningen gör en andlig resa och knyter an med sitt arv från indianerna.


Jag älskar allt som har med de nordamerikanska indianerna att göra, film, musik, konst, hantverk, bilder...ja allt. Såg "Dansa med vargar" när den var ny och ville inget annat än flytta ut på prärien och springa barfota. Har haft boken "Vinden är min mor" på lager en tid, och efter igår kom lusten över mig att läsa den.


 
 

Att läsa passar bra nu när jag inte har förmågan att röra mig speciellt mycket. I går kväll kände jag mig så rastlös och ledsen över att inte kunna göra vad jag har lust med. Skulle vilja ta en skogspromenad, men det gör så ont efter så kort stund. Följde med Magda på Birsta en snabb sväng igår och kände mig så bra när vi åkte, efter en butik började det att "stråla" och efter att vi gått igenom Willys så var jag redo att vila igen. Det är en helt ny upplevelse att kroppen säger stopp på det här sättet. Känner mig mer ödmjuk inför hälsan nu, den är inget man bara kan ta för given, inget man bara kan räkna med.


Blommor å kärlek   





   

Av Terese Mattson - 15 juli 2013 12:03

Igår skruvade vi ihop spjälsängen och möblerade om i sovrummet för att få den på plats. Så många fjärilar som fladdrade i min mage efter det, även Henke blev lite skärrad. Snart är det dags, snart är vi föräldrar...för resten av våra liv. Det känns helt surrealistiskt.


      

Av Terese Mattson - 13 juli 2013 18:02

Jag älskar sommarvärme, verkligen älskar! Men herre gud, jag håller på att avlida. Att vara gravid och fet i denna värme är en plåga. Ska aldrig...ALDRIG mer vara så här fet i HELA mitt liv! Det är så jäkla obekvämt och opraktiskt förutom ohälsosamt och oattraktivt. Noll positivt! (nu menar jag inte bebisen, för det jobbiga är inte att bära henne, det är att bära allt fett som isolerar värmen) 


Älskar sommarvärme, men nu får väderguden skruva ner värmen lite. Tack.


 



Av Terese Mattson - 12 juli 2013 22:57

Med tanke på föregående ämne så ska jag tipsa er om SVT´s serie "Nineties". En serie i 10 delar som betar av årtal för årtal och alla musikstilar som regerade under 1900 talets sista tio år. Älskárt!


Enjoy...


 NINETIES

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards