Alla inlägg under juli 2013

Av Terese Mattson - 12 juli 2013 20:37

Jag snöar verkligen in på musik, har alltid gjort det. Kan lyssna på samma album och låtar om och om och om igen. Henke blir gaaalen på mitt upprepande, själv så är jag väldigt nöjd. Just nu spelas det mycket 80 tal, mycket av det som spelades hemma när jag var liten.


Den här till exempel, av alltid älskade Fleetwood Mac...




Av Terese Mattson - 12 juli 2013 20:17

Sommarvärmen räcker länge på kvällarna och jag njuter av att ligga ute på soffan med musik, massor att läsa, dator, gott att dricka och äta, ibland sällskap av en katt eller två, ibland av någon människa...tex. min man! ;)

Ikväll ligger jag här i sällskap av två sovande katter då Henke sitter nere på sitt rum och mixar musik inför en spelning på Bure festen. Burefesten är en endags-festival som hålls på Bureplatsen på Norra berget, för sjätte året i rad. Musik- och kultur-föreningen Urskogen är eldsjälarna bakom festen, min man en av dom.


Ta med dig dansfötterna och kom upp vettja! =)


 

Av Terese Mattson - 12 juli 2013 16:20

Bestämde mig igår för att köpa Samsung galaxy Note 2, åkte ut till Birsta för att köpa den idag. Slut i butik!!!! När jag har bestämt mig för att köpa något så vill jag ha det NU! Bokade en vit, la en depositionsavgift och köpte ett jätte fint "flip-fodral" i en körsbär liknande färg. Nu längtar jag ihjäl mig tills de ska ringa och berätta att telefonen finns att hämta! Om ungefär en vecka kommer det att dyka upp mycket finare bilder här i bloggen!   



Av Terese Mattson - 12 juli 2013 08:12

Alla som får barn för första gången i Sverige blir inbjudna via mödravården att gå med i en "föräldrargrupp". Där ska man få en liten "utbildning" om vad som väntar och sen får alla i gruppen ventilera sina funderingar. Jag känner mig väldigt lugn och trygg inför förlossningen och att jag har många i mitt liv att fråga om det är något jag funderar över. Har ingen lust att(som jag känner) sitta med främlingar och höra om alla deras orosmoln. Bland mina nära är jag inte ensam om att ha kännt så här, det finns flera som avstått från "utbildningen" och som det har känts hela vägen och fortfarande gör så kommer vi att avstå från utbildningen.

I går köpte jag de första napparna till bebisen, 2 sorter i olika "tuttform". Har sett att det finns flera olika varianter och eftersom att jag är helt grön på området så googlade jag "första nappen" och fick upp massor av information. En av länkarna var ett långt utlägg om hur hemskt det är att ge bebisar napp!!?? Att man då som förälder inte tillfredsställer barnets egentliga behov! WHAT??!! Hela utlägget menade alltså att alla föräldrar som ger napp är dåliga föräldrar!? Nej tack. I fortsättningen ska jag fråga i min omgivning och undvika google.

Det är utlägg som dessa som delvis gör att jag gärna avstår från föräldragruppen. Jag blir bara så trött av människor som "propagerar", de går bort. Jag ber till gudarna att jag inte ska förvandlas till en sån förälder som tycker att "mitt sätt är det enda rätta". Nej, med människor så finns det inget sätt som är "det enda rätta", varje familj gör det som känns bäst för dom.

Jag tycker att det är spännande att höra om andras upplevelser och vilka värderingar andra har, det får mig att ifrågaställa mina egna värderingar och det gör mig mer medveten om vad jag anser vara viktigt i fråga om mitt kommande föräldraskap och allt annat vad gällande att vara en människa.

 

Så ett stort tack till alla föräldrar och medmänniskor som delar med sig av sina erfarenheter och hjärtan. 

 

/Blommor och kärlek   

 

     

Av Terese Mattson - 11 juli 2013 19:54



Bergeforsen är verkligen vacker, förstår att min man får mycket kraft och ro från sitt stora intresse att fiska. 

     

   

Av Terese Mattson - 11 juli 2013 17:38

Jag tar alla mina bilder med min telefon och som ni kan se här i bloggen så har jag inte den bästa telefonen/kameran. Nu är jag trött på att den krånglar och att alla bilder blir suddiga, det är dags för en ny. Gick in på telia och kollade på Samsungs olika modeller och priser och kom fram till att "note" var den som lockade mest. Nu när jag kom hem kollade jag på elgigantens webbsida och såg att priserna skiljer över 1000 kr! Hur är det möjligt att telia kan ha så mycket dyrare priser på samma produkter? Finns det tillräckligt många konsumenter som inte jämför priser? Det måste ju vara så!    


Fridens liljor...


 

Av Terese Mattson - 10 juli 2013 21:15

Städade här hemma på förmiddagen, tvättade alla filtar, kuddöverdrag och sägkläder. Efter det så plockade jag in blommor och ställde i vaser på flera platser i huset. Det blev så fint och fräscht. Dock är jag helt krossad efter städandet, ryggen värker som f*n. Huset är alltså fräscht men jag är långt därifrån. Det enda som känns någorlunda bekvämt är att ligga på sidan, så nu gör jag det och hoppas på att få vakna upp och känna mig lite smidigare i morgon. 


Köpte den här fina boken idag, får se när jag orkar (ryggen orkar) prova på att baka något av recepten. Den kommer att användas flitigt senare i höst, för är det något jag tröttnar på snabbt så är det ägg-frukost.


Kram   


 
 



Tittut...


Kattälskare, hemmapysslare, radhusägare som älskar att gräva i jord och springa på loppisar.
Leker livet med ölbryggande fiskenörd, vår dotter Julia och katten Muller.

Mina olika...

Senaste orden

Det förflutna (arkiv)

Dåtid...

Länk-kärlek

Old and loved...

                               

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 


Ovido - Quiz & Flashcards