Direktlänk till inlägg 25 augusti 2013

Katten också...

Av Terese Mattson - 25 augusti 2013 11:19

Känner mig mer än redo för förlossningen nu. Längtar innerligt efter att få komma hem med vårt lilla barn och börja den nya resan. Är trött på att vara gravid, trött på att vara trött. 29 dagar kvar till bf, någon plusstid vill jag inte tänka på.

I går var jag så uttråkad att jag tvingade/övertalade Henke till att få ge honom fotvård! (mig skulle man ALDRIG behöva tjata på för att få ge fotvård!!)

 

Så här såg det ut när jag kom in i sovrummet härom dagen. Vad gör man? Vagnen har jag satt nät över och det var tillräckligt för att Möllers intresse skulle dö av. Köpte ett nät till sängen, men det fungerade inte lika bra, så det var 100 kr bortkastat. Jag vill inte behöva ha stängda dörrar här hemma, vill att katterna ska ha friheten till hela vårt hem, precis som vi. Har i hela mitt liv haft en fobi för stängda dörrar! (?)


Angående vår fina retro-vagn så har jag börjat få lite bekvämlighets-panik. Har känt på lite nya vagnar och de är ju MYCKET lättare att "köra", svänga och lyfta. Kanske blir ett "panik-inköp" av en bättre begagnad liggvagn i höst trots allt. Planen har ju varit att köpa en ny sittvagn mot senvintern. Vi får se hur det blir?  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Terese Mattson - 15 november 2015 14:08

Sitter i skrivande stund på tåget. Jag och H har varit och hälsat Jonas-Petter och Kanchana i Malmö. Vi hade inte träffats sen i början på augusti, så det var ett kärt återseende. Önskar att de bodde närmare Sundsvall, eller I Sundsvall.    Helge...

Av Terese Mattson - 13 november 2015 11:35

Tappade känslan för att skriva på bloggen, men idag är den här.  Ser att jag har några trogna besökare, trots att tiden gått sen sist. Det värmer       Önskar jag bara kunde skriva om allt fint som har hänt sen sist. För det har hänt så mycket ...

Av Terese Mattson - 3 mars 2015 08:33

Från inskolningen och att jag började plugga så har tiden rusat förbi. Det tog några veckor att landa i det nya livet. Först hade jag magont över att lämna en gråtandes skorpa, och sen hade jag magont över att hämta en gråtandes skorpa (vill inte föl...

Av Terese Mattson - 13 december 2014 22:13


Igår fick vi ett samtal med ett erbjudande om en dagisplats till Julia, på vårt "drömdagis". Ja, tack sa vi. Den 12 januari börjar inskolningen. Den 19 januari börjar jag på mitt nya jobb. Snart börjar ett nytt liv. Det känns jätte spännande. Tack ...

Av Terese Mattson - 10 december 2014 08:41

Har blivit besatt av att lyssna på dokumentärer om mord, sjukdomar, naturkatastrofer och fascism. Mest spännande är det att höra om galna mördare och överlagda mord. En viss sambo börjar klaga över att en för så kallade olämpliga samtal. Vem vill ...

Ovido - Quiz & Flashcards