Direktlänk till inlägg 26 augusti 2013

Tips för höggravida

Av Terese Mattson - 26 augusti 2013 09:38

Att bo i ett hem utan badkar är helt uteslutet för både mig och Henke och just nu är jag extra tacksam att vi har både dusch och badkar. Skulle aldrig orka raka benen i duschen nu, det är jag alldeles för klumpig för!    Njuter som aldrig tidigare av att hemma-spaá.

Det är mitt bästa tips till höggravida kvinnor.


Idag ska vi till barnmorskan och prata om förlossningen. Känns skönt att vi närmar oss, men samtidigt konstigt att jag bara har 2 inbokade träffar kvar på mödravården. Trivs jätte bra med "min" barnmorska, vilket har varit väldigt viktigt för mig under den här tiden och jag kommer att sakna henne.   


 

 
 
Nathalie

Nathalie

26 augusti 2013 20:05

Men tack för att du tände en lampa i skallen på mig! ;) Har grubblat länge på hur fan jag ska kunna raka benen sedan då magen är riktigt ivägen! Men nu kom jag ju på att vi har ett badkar på nedervåningen. Är ju inte alls mysigt där nere, men duger alldeles utmärkt för att kunna raka benen ;)

http://Nathaliesilen.blogg.se

Terese Mattson

26 augusti 2013 20:42

Haha...jag trodde inte att jag skulle bli så osmidig som jag är just nu! Skönt att det bara är några veckor av ens liv! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Terese Mattson - 15 november 2015 14:08

Sitter i skrivande stund på tåget. Jag och H har varit och hälsat Jonas-Petter och Kanchana i Malmö. Vi hade inte träffats sen i början på augusti, så det var ett kärt återseende. Önskar att de bodde närmare Sundsvall, eller I Sundsvall.    Helge...

Av Terese Mattson - 13 november 2015 11:35

Tappade känslan för att skriva på bloggen, men idag är den här.  Ser att jag har några trogna besökare, trots att tiden gått sen sist. Det värmer       Önskar jag bara kunde skriva om allt fint som har hänt sen sist. För det har hänt så mycket ...

Av Terese Mattson - 3 mars 2015 08:33

Från inskolningen och att jag började plugga så har tiden rusat förbi. Det tog några veckor att landa i det nya livet. Först hade jag magont över att lämna en gråtandes skorpa, och sen hade jag magont över att hämta en gråtandes skorpa (vill inte föl...

Av Terese Mattson - 13 december 2014 22:13


Igår fick vi ett samtal med ett erbjudande om en dagisplats till Julia, på vårt "drömdagis". Ja, tack sa vi. Den 12 januari börjar inskolningen. Den 19 januari börjar jag på mitt nya jobb. Snart börjar ett nytt liv. Det känns jätte spännande. Tack ...

Av Terese Mattson - 10 december 2014 08:41

Har blivit besatt av att lyssna på dokumentärer om mord, sjukdomar, naturkatastrofer och fascism. Mest spännande är det att höra om galna mördare och överlagda mord. En viss sambo börjar klaga över att en för så kallade olämpliga samtal. Vem vill ...

Skapa flashcards