Alla inlägg under september 2013

Av Terese Mattson - 22 september 2013 20:59

Sov oroligt inatt och ville inte kliva ur sängen i morse, men vi skulle till Henkes mormor och hälsa på så det var bara att palla sig upp. I samma sväng plockade vi upp båten ur Marmen och lämnade den hos svärmor och svärfar. Efter det var jag över till lillasyster och hälsade på. Kom hem vid strax innan 20 och ville bara gråta av utmattning.

I morgon ska jag bara vara hemma och vila...hela dagen. Hello granma.

P.s i morgon är bf-dagen.

Av Terese Mattson - 21 september 2013 16:25

Förra veckan var jag in på Body shop och köpte en ny slipsten för mina fötter (hett tips-verkligen superbra och billig). Expediten frågar mig då om jag verkligen kan fila mina fötter själv, varpå jag svarar som det är; JA! Kvinnan säger då; "ja, man vill ju kanske inte erkänna allt!"

VA? Hon trodde att jag ljög!? Varför skulle jag göra det?

Tack och lov har jag utövat en del yoga och har överrörliga höfter. Trots min storlek så kan jag raka mina ben, fila mina fötter, ta på strumpor och skor själv. Det är sant.

 

Av Terese Mattson - 21 september 2013 14:49

Det blev sent igår, var inte hemma förens vid två i natt (det är sent när man är 2 dagar ifrån bf!). Tjejkvällen var jätte trevlig, vi pratade i munnen på varandra och skrattade konstant. Vaknade i morse och kände mig helt knäckt, som bakfull. Efter en god frukost så piggnade jag till och bestämde mig för att ta tag i lite utomhusjobb. Utemöblerna är nu övertäckta, garaget är städat, örterna är skördade, paviljongtaket är nedplockat redo för en omgång i tvättmaskinen. Det känns jätte skönt att vi hunnit med det mesta innan bebisen kommer. Nu återstår bara några enstaka sommarblommor som ska på komposten och att plantera några höstväxter. Tänker åka en svänt till Plantagen under veckan och köpa några ljung i olika färger, tycker att de är jätte fina och livar upp fint sen när hösten har blivit grå, innan snön kommer.

           

Av Terese Mattson - 20 september 2013 09:58

Vågar inte köpa ett plagg till innan bebisen kommer, men kan nästan inte hålla mig.

Så fin, lite mini rodini känsla.

 

Av Terese Mattson - 20 september 2013 09:10

Ikväll ska jag hem till min vän Sandra för att äta middag med massor av fina tjejer. Det ska bli så skönt att komma ut lite, har inte sett annat än insidan av våra väggar den sista tiden. Igår sov och vilade jag mest hela dagen för att sen gå och lägga mig tidigt. Hade aldrig kunnat föreställa mig innan hur trött man kan vara när man är gravid. Men det är mest positivt, då slipper man vara rastlös så här i slutet av graviditeten. Det känns liksom helt okej att såsa bort 90 % av dagen, och det räcker med ett litet projekt om dagen för att få en känsla av struktur. 


Trevlig fredagkväll   


Så här såg det ut igår eftermiddag....

fler än jag som är slö.

 

Av Terese Mattson - 19 september 2013 12:38

Drömmer om att gå in på en salong och få håret färgat och klippt. Har en tydlig utväxt och färgen på längderna och topparna skiljer sig fult från färgen närmare hårbotten. Urtvättad röd är en av de fulaste färgerna och den har jag. Ska ge mig ut på jakt efter något jag tror ska kunna bidra till något åt det här hållet... 

 

Av Terese Mattson - 18 september 2013 10:03

Läste att hans hjärta har stannat, och jag tänker på alla dom som fick så lite tid.

Jag tänker på honom, på Kristian och hans familj.


Jag tänker på älskade fina Loo.


  

Av Terese Mattson - 18 september 2013 09:32

Har varit hos min barnmorska under morgonen, förhoppningsvis så ses vi inte förens återkontrollen men det känns som att det blir en gång till innan bebisen kommer. I väntrummet träffade jag på en tjej som jag jobbade med i demens-teamet, hon väntade sitt tredje barn i december. Det är roligt att jag upplever hur "alla" är gravida och får barn nu, överallt stöter jag på och hör talas om bekanta som väntar eller fått smått. Det är väldigt tydligt vart mitt fokus ligger just nu. Med jämna mellanrum så slår det mig hur himla lycklig jag är som äntligen väntar vårt lilla barn, att allt gått så bra, att vi snart är tre, + Trente <3 Muller

I natt har bebisens filtar och snuttekanin flyttat ner i sängen mellan mig och Henke. Läste att det är bra att ha med sig textiler till bb som luktar mycket "hemma" och mamma och pappa. Logiskt.


Idag blir det en lugn hemmadag, ska pyssla lite, packa klart bb-väska, kanske sy lite, ta ett bad (igår när jag badade rörde det runt massor i magen och det var så mysigt att se hur stor hon är) tända ljus, läsa och sova lunch.


En av mina favoriter när det kommer till avslappning och djupandning. Försökte att lägga in hela albumet, men misslyckades. Rekommenderar hela skivan då den är väldigt lugnande och renande.

Blommor och kärlek till dig   

Tittut...


Kattälskare, hemmapysslare, radhusägare som älskar att gräva i jord och springa på loppisar.
Leker livet med ölbryggande fiskenörd, vår dotter Julia och katten Muller.

Mina olika...

Senaste orden

Det förflutna (arkiv)

Dåtid...

Länk-kärlek

Old and loved...

                               

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 


Skapa flashcards