Alla inlägg under september 2013

Av Terese Mattson - 17 september 2013 09:41

Lull-lull jag drömmer om...

     

Av Terese Mattson - 17 september 2013 08:53

Är vansinnigt besatt av retro-barnvagnar, är med i en grupp på facebook och kollar konstant på annonser och bloggar med fina retro-vagnar. Om jag hade plats så skulle den fyllas med retro-vagnar i manchestertyg, en brun, en röd och en blå...med mönstrade foder! Dröm.

Längtar efter att ta premiärturen med vår fina Emma Ljunga a´la 77   

 

Av Terese Mattson - 16 september 2013 18:10

Fördriver tiden med att pyssla, tvätta, städa, äta och vila. Har börjat packa bb-väskan, ska packa klart den i morgon efter några inköp. Tidigare har jag sagt att vår bebis kommer att födas på torsdag den 19 sep, nu känner jag mig inte lika hoppfull tyvärr.

Behöver jag skriva att bebisen är välkommen nu...

Av Terese Mattson - 15 september 2013 08:17

Karlavagnen är ett radioprogram som har nytt tema för varje avsnitt och vem som helst kan ringa in och ha chans att berätta sina åsikter och erfarenheter i ämnet. Väldigt spännande och underhållande då det många gånger är "original" som ringer in till programmet. Igår tog de upp och samtalade kring "curlingföräldrar" och varför en del behandlar sina barn som kungar. Ett ämne som jag och Henke har pratat en del om sen vi blev gravida. Hur gör man för att INTE bli en curlingförälder, för att inte curla bort barnets egna drivkraft? Var går gränsen? Det är lätt att titta på andra och se vad som kanske kan vara fel. Är helt övertygad om att det är så mycket svårare när man står där med sina egna barn.


LYSSNA PÅ PROGRAMMET HÄR


 

Av Terese Mattson - 14 september 2013 10:07

Jag älskar den här årstiden.

 


Hundskall på avstånd från skogen.

Rosa himmel bakom svarta tallkronor.

Löven som skiftar färg och målar marken.

Skörden.

Stillheten.

Luften. 

 

Utan vemod ska jag klippa ner sommarens sista blommor i rabatten.

Under en värmande septembersol.

 

Av Terese Mattson - 14 september 2013 10:05

Av Terese Mattson - 14 september 2013 09:06

Nattens drömmar var ett äventyr där jag slungades mellan oövervinnlig känsla och dödsångest. Jag föll från en högt belägen bergsväg, simmade i en djup sjö och klättrade i ett berg. Tydligt och starkt. En väldigt positiv dröm, för även om jag hade dödsångest så hade jag en grundkänsla av att "jag klarar allt". Tror att mitt undermedvetna bearbetar min nervösitet inför förlossningen. Tackar.

 

Ica Maxi 25kr. Måste hinna köpa fler innan de tar slut. Doftar himmelskt.

        

 

 

 

 







   

Av Terese Mattson - 13 september 2013 20:25

         

Har en känsla av att dessa hyllor kommer att pysslas om ofta. Perfekt att ha plats för böcker som man tittar i lite då och då, vi har alltid en bunt liggandes i vardagsrummet.

 

Patti Smiths "Just kids" står där som en påminnelse, om konsten, kärleken och vikten av att följa sitt hjärtas längtan. 

        



Ovido - Quiz & Flashcards