Alla inlägg under september 2013

Av Terese Mattson - 13 september 2013 07:59

Pappa och hans Bodil var här och fikade i förrgår och då fick jag en (som pappa skulle säga; slant) peng, bara så där ändå.  Tackar tackar! =) För pengarna köpte jag den nya vägghyllan och två trisslotter, varav jag skrapade fram 180kr. Nu är frågan; ska jag köpa 6 nya lotter och ha möjlighet att bli miljonär och resa jorden runt, eller ska jag vara lite mer realistisk och köpa en jordglob på Indiska? Decisions decisions... 

   
     


Av Terese Mattson - 11 september 2013 19:48

I morgon ska jag åka på Ikea och kolla på denna (string-inspirererade?) hylla. Plockade ner vår "ljuskopp-snurra" i våras och lät den stå i förrådet i några månader, men det kändes så tomt på väggen. Gav den en till chans, men nu ska och måste den ner. Får se om vi skruvar upp den här på väggen i morgon?! 

 

Av Terese Mattson - 11 september 2013 08:51

Igår låg jag och tänkte tillbaks på det senaste året, hur allt bara vände. När vi i december precis hade kommit hem från Spanien så låg jag under granen och lyssnade på julmusik av Peter Jöback. Minns att jag på djupet kände att något var förändrat, något bra. Så var det. Ett liv.

Nu när jag hör den här låten så fylls mitt hjärta av sån stor tacksamhet, för alla jag har i mitt liv och för vårt lilla barn.

Tack livet   

Av Terese Mattson - 10 september 2013 16:45

Har provat många olika ansiktsprodukter och lagt ner onödiga pengar på överskattade märkesprodukter, men sen nästan ett år tillbaks har jag använt Oliva av ccs ansiktsprodukter och är jätte nöjd. Har "blandhy" och upplever att dessa produkter passar min hud perfekt. Att de dessutom är nästan gratis i jämförelse med andra produkter är bonus.

 

Av Terese Mattson - 10 september 2013 16:21

Träffade barnmorskan idag och tog blodtryck, blodvärde, blodsocker, vikt, mätte magen och lyssnade på hjärtat. Allt såg jätte fint ut, det enda som var att anmärka var att järnvärdet hade gått ner lite så hon föreslog att jag skulle ta tillskott i förebyggande syfte inför förlossningen. Köpte järnkapslar som sägs vara skonsammare för magen, hoppas att det stämmer. Bebisen ligger helt fixerad och barnmorskan tror inte att det är en stor bebis. Om vi får en liten på strax över tre kilo så hon kommer att kännas pytteliten i jämförelse med Livia som vägde 4,2 när hon föddes. Spännande, jag längtar verkligen efter att få träffa den lilla människan som bökar runt där inne. Har fortfarande inte riktigt greppat att vi ska bli föräldrar, att vi snart har en liten bebis här hemma. Overkligt.

 

Av Terese Mattson - 8 september 2013 15:57

Det blev inte riktigt som jag hade hoppats på, eller egentligen blev det så men jag insåg när det stod på plats att jag inte vill ha ett vitt bord....suck. Vill ha ett bord i teak, trots att vi aldrig kommer att kunna undvika "ringar"och fläckar. Får lägga ut det här till försäljning och påbörja ett sökande efter ett större teakbord.

     

Av Terese Mattson - 8 september 2013 15:53

             

Av Terese Mattson - 7 september 2013 19:11

På topp tre av loppisar ligger Hamsta loppis. Tre våningar med allt mellan himmel och jord, där går det att hitta riktigt fina fynd. Varje gång jag åker dit så vill jag köpa massor av gamla vackra glas, men blir alltid för snål. Varför? Idag hittade jag iallafall ett gammalt "klaff-bord" som kommer ifrån ett litet torp i Jämtland. En omgång med slipmaskinen och påbörjande av målning har hunnits med idag. I morgon ska jag såga av benen, då det är tänkt till vardagsrumsbord. Nästan alla nya bord som säljs i butiker är alldeles för låga för min smak, man vill ju kunna fika i vardagsrummet utan att bryta ryggen. Hoppas att vi ska trivas med det nya.

   

Skapa flashcards