Alla inlägg under oktober 2013

Av Terese Mattson - 30 oktober 2013 07:52

Idag ska jag promenara ner på stan och gå på myrornas och åhlens. Ska kolla om det går att fynda en overall i strl 62, har flera i strl 68 men de är alldeles för stora ännu. Blir mitt första stadsbesök med Julia.
Igår hade jag 3 inbokade möten och lyckades klaffa alla i tid, med en nöjd bebis!

Ja, jag är första-gång-mamma och då känns en sån sak väldigt stor och viktig! ;)

Kram

Av Terese Mattson - 29 oktober 2013 12:14

Varje dag njuter jag av att lägga ner Julia i vagnen och promenera runt på olika grusvägar här uppe på kullen. Varje dag slår det mig hur lycklig jag är som fått ett litet barn.

 

Vilken gåva.

En kärlekens gåva.

Av Terese Mattson - 26 oktober 2013 21:02

Det är så mysigt när Henke är ledig med mig och Julia. Idag har vi städat och tvättat så det känns riktigt fräscht och mysigt här hemma. Henke lagade tidigare en saffransdoftande fiskgryta med ugnsrostat bröd penslat med olivolja och örter. Vi hade turen att Julia sov som en stock så vi fick njuta av maten i lugn och ro.
Såå mysig dag, helt perfekt! Och hör och häpna; jag har hunnit raka ben, fila fötter, måla naglar och göra hårinpackning! Ska bli riktigt skönt att krypa ner i en renbäddad säng ikväll.

Kram

Ps. Nu passar min förlovningsring igen! Äntligen. Har saknat den.

Av Terese Mattson - 25 oktober 2013 09:21

Löööning! Woohooo....eller? Just ja, jag jobbar inte, får ingen lön. Eftersom vår lilla knodd valde att dröja 15 dagar över bf och jag fick bara havandeskapspenning fram till 10 dagar innan bf så kan ni räkna ut hur stooor min inkomst är den här månaden. Trååååkigt.

Tur man har den här lilla godingen att njuta av.

Av Terese Mattson - 23 oktober 2013 11:34

Igår hade min kusin Jenny skickat ut ett meddelande om att hon vill att vi träffas nästa helg, alla vi i familjen. Blev så glad, för gud så jag längtar efter att träffas. Är lyckligt lottad som har en så fin familj som jag verkligen älskar att umgås med. De är de viktigaste i livet. Utan min stora spretiga familj är jag inte hel. 

 

 

Av Terese Mattson - 22 oktober 2013 09:14

Det är helt otroligt vilken ork man får när det kommer till att ta hand om sitt barn. Den sömnbrist jag haft de sista två veckorna har varit en ny upplevelse. Hade jag vetat innan hur lite och framförallt sammanhängande sömn jag skulle få så hade jag trott på förhand att jag skulle dö. Kanske är det hormonerna som stöttar upp, kanske är det kärleken? De sista två nätterna har varit underbara, i natt ammade jag första gången vid fyra och sen vid 7.30 Så himla lyxigt, det kan jag leva med "alla dar i veckan".

 

Hoppas att det håller i sig...


En jätte tråkig händelse är att Muller kom in i morse och uppträdde väldigt märkligt. Han var slö, kall på öronen, aptitlös, kurrade inte och var absolut inte sitt vanliga jag. Henke körde upp honom till djurkliniken och efter en snabbare koll så trodde veterinären att Muller tuggat på en sjuk fågel eftersom han hade feber och visade alla tecken på att det var influensan. Eftersom Muller tidigare tuggat i sig en gummikula som de var tvngen att operera bort så fick vi välja om vi ville göra en röntgen för säkerhets skull (symtomen då var exakt som nu). Självklart vill vi att de kollar upp allt, så nu är Muller på vårdhotellet i väntan på röntgen och vidare undersökning och vård. Hoppas på att det "bara" är influensan så att de inte behöver operera honom IGEN.

Vår älskade lilla snutt   


       

Av Terese Mattson - 20 oktober 2013 12:51

Känner mig nöjd med förlossningen trots att det blev en igångsättning. Personalen var underbar, speciellt de två barnmorskorna som var med oss vid det sista skedet av förlossningen. De stöttade och vägledde oss tryggt och peppande. När jag tänker tillbaka så känns det nästan overkligt att jag gjort det, JAG HAR FÖTT ETT BARN!

Jag har fött ett litet, friskt och alldeles perfekt litet barn. Våran älskade lilla dotter.


 

Av Terese Mattson - 20 oktober 2013 10:40

1. Myser
2. Ammar
3. Sover
4. Äter


      

Ovido - Quiz & Flashcards