Direktlänk till inlägg 6 januari 2014

Framgångar och bakslag

Av Terese Mattson - 6 januari 2014 14:24

Nu är det 3 månader sen vi kunde sitta ner i soffan under ett helt tv program, ännu mindre se en film. Våra kvällar består fortfarande av att bära och vanka. Behöver jag skriva att vi är trötta och att våra axlar värker? En framgång är att Julia har sovit i sin egen säng två nätter i rad nu, vilket har resulterat i att jag bara behövt amma en gång på natten och en gång tidigt på morgonen. Hoppas att hon snart sover längre perioder för annars kommer jag att behöva botox innan sommaren.

Det glamorösa livet som mammaledig.

Självklart är det övervägande underbart och fantastiskt att ha barn, men ni som varit här vet vad jag menar. Man känner sig som ett levande lik med kort stubin vissa dagar. Kan vara skönt att hör/läsa att man inte är ensam, för ibland känns det som "alla andras barn" bara sover och äter.

Kram

 
 
Therese

Therese

6 januari 2014 22:23

Känner igen det där. Mejja var likadan när hon var liten, vi fick stå länge på kvällarna och vagga och gunga (tills ryggen kändes som den skulle gå av!) dom första månaderna. Sova på dagarna ville hon knappt heller, några powernaps räckte tyckte hon och när hon vaknat hade vi våra rutiner då hon först fick ligga i knä, sen på skötbordet för så fort man lyfte upp henne så hon fick sitta eller göra ngt mer blev hon grinig så fort och man fick gå runt och bära henne då inget annat dög. Dock sov hon alltid bra på nätterna så det var räddningen! ;)

http://theresesilen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Terese Mattson - 15 november 2015 14:08

Sitter i skrivande stund på tåget. Jag och H har varit och hälsat Jonas-Petter och Kanchana i Malmö. Vi hade inte träffats sen i början på augusti, så det var ett kärt återseende. Önskar att de bodde närmare Sundsvall, eller I Sundsvall.    Helge...

Av Terese Mattson - 13 november 2015 11:35

Tappade känslan för att skriva på bloggen, men idag är den här.  Ser att jag har några trogna besökare, trots att tiden gått sen sist. Det värmer       Önskar jag bara kunde skriva om allt fint som har hänt sen sist. För det har hänt så mycket ...

Av Terese Mattson - 3 mars 2015 08:33

Från inskolningen och att jag började plugga så har tiden rusat förbi. Det tog några veckor att landa i det nya livet. Först hade jag magont över att lämna en gråtandes skorpa, och sen hade jag magont över att hämta en gråtandes skorpa (vill inte föl...

Av Terese Mattson - 13 december 2014 22:13


Igår fick vi ett samtal med ett erbjudande om en dagisplats till Julia, på vårt "drömdagis". Ja, tack sa vi. Den 12 januari börjar inskolningen. Den 19 januari börjar jag på mitt nya jobb. Snart börjar ett nytt liv. Det känns jätte spännande. Tack ...

Av Terese Mattson - 10 december 2014 08:41

Har blivit besatt av att lyssna på dokumentärer om mord, sjukdomar, naturkatastrofer och fascism. Mest spännande är det att höra om galna mördare och överlagda mord. En viss sambo börjar klaga över att en för så kallade olämpliga samtal. Vem vill ...

Tittut...


Kattälskare, hemmapysslare, radhusägare som älskar att gräva i jord och springa på loppisar.
Leker livet med ölbryggande fiskenörd, vår dotter Julia och katten Muller.

Mina olika...

Senaste orden

Det förflutna (arkiv)

Dåtid...

Länk-kärlek

Old and loved...

                               

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 


Skapa flashcards