Alla inlägg under februari 2014

Av Terese Mattson - 28 februari 2014 20:46

Handlade några fina böcker till Julia på bokrean igår, och som jag redan längtar efter att få läsa dom för henne. Ska göra en liten mysig läshörna på hennes rum, där vi ska ligga och plöja barnbok efter barnbok... och säkert samma bok om och om igen.

 

         

Av Terese Mattson - 25 februari 2014 14:35

Det går inte att föreställa sig hur man påverkas mentalt av långvarig sömnbrist, inte förens man upplevt det själv. Förra veckan var jag dödligt slut, både fysiskt och mentalt. Nästan varenda tanke och känsla var negativ. Tack vare att J och jag har somnat tidigare de sista kvällarna har jag återfått kraft och energi. Så efterlängtat.


Att ligga på spikmattan och lyssna på lugnande musik har hjälpt mig att vila och finna lugn. Utan spikmattan och medveten andning så hade denna resa varit mycket tuffare.

 

Det är lätt att fastna i negativa tankar, speciellt när man har sömnbrist i bagaget. Genom att skapa en lugn miljö och medvetet andas, om så bara för en kort stund så gör det en enorm skillnad.


Mitt tips till andra slitna småbarns föräldrar.


Kram   


   



Av Terese Mattson - 24 februari 2014 15:38

När vi når vasaloppsvecka så känns det alltid att våren är nära. Dagarna är så ljusa nu och hemmet känns krispigt när det fylls av fräsch luft och färgglada tulpaner.

Den här veckan ska jag sätta små frön, tomatfrö, basilika, "blomma för dagen", krasse och chili. Äntligen.

Angående mina sovrums-drömmar så är de stora kuddarna inhandlade. Kungsängen hade de perfekta kuddarna och örngott i klassisk "randig" vit satin. Längtar innerligt efter att flytta ner vårt sovrum och börja göra i ordning J´s lekrum.

 

Kanske blir det den här tapeten , "Lilleby" från Boråstapeter.

 

Av Terese Mattson - 20 februari 2014 16:45

"Sophie la girafe" har flyttat in hos oss i dag. Fransk, ekologisk och giftfri. 

 

Välkommen.

 

     

Av Terese Mattson - 19 februari 2014 09:52

Philips AVENT Babyvakt. Köpte den igår och älskar den redan. Julia älskar att sova utomhus i sin vagn, men eftersom att jag inte vågat lämna henne obevakat utomhus så har hon bara fått sova ute de stunder som jag promenerat. Med babyvakten så hör jag varenda andetag och behöver inte oroa mig för psd när hon sover på dagarna.

 

Nu kan hon sova utomhus medans jag går in och gör andra livsviktiga saker...som att läsa en veckotidning och blogga till exempel.

 

 

Av Terese Mattson - 17 februari 2014 11:21

Julia och jag har spenderat helgen hos mamma. Vi har varit på loppisar och fyndat, kollat på skidåkningen och myst. Mamma har så fint hemma och pysslar alltid med något projekt. Äpplet föll inte långt... så att säga. Nu är jag fylld av inspiration inför vårt sovrumsbyte.

 

Längtar efter en hög säng fylld med stora kuddar och gardiner från golv till tak.


Och se vad som stod i köket när vi kom hem igår...


 

Av Terese Mattson - 14 februari 2014 09:23

När man börjar tro på förbättring så vänder det igen. Var tredje timme äter J, dygnet runt. I bland tätare. Tror inte längre på "tillväxt-period", för iså fall har den pågått nästan konstant sen hon föddes. Jag tror att det är jag som har riktigt kass mjölk. Kanske inte så konstigt med tanke på hur utmattad jag känner mig.

Igår var Mia, Livia och Sandra här för lunch och då hjälpte Sandra mig att "träna" J med nappflaskan. Det kändes som ett stort framsteg då hon inte blev tokhysterisk med ens. Nu SKA jag köra på med flaskan tills det fungerar, för jag orkar inte amma som jag gör på nätterna. Känns så tråkigt att det varit så få dagar som amningen har känts bra till hundra procent. Har hoppats att det ska vända till det bättre, men nu är jag så trött att jag inte längre tror att det kan bli lättare.

 

 



Av Terese Mattson - 12 februari 2014 15:12

När ljuset återkommer så älskar jag att göra korsdrag och storstäda. Efter att ha städat och tvättat varenda vrå så ställer jag ut snittblommor i vaser av glarglas. 

 

Den känslan.

 

 

Tittut...


Kattälskare, hemmapysslare, radhusägare som älskar att gräva i jord och springa på loppisar.
Leker livet med ölbryggande fiskenörd, vår dotter Julia och katten Muller.

Mina olika...

Senaste orden

Det förflutna (arkiv)

Dåtid...

Länk-kärlek

Old and loved...

                               

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 


Ovido - Quiz & Flashcards