Alla inlägg under februari 2014

Av Terese Mattson - 10 februari 2014 21:33

I lördags var vi på min lillebrors 30 års fest som hans Mia hade styrt upp som en överaskning till honom. Vilken fest sen, närmare 70 personer, mat, dryck och live band. Det var jätte roligt att se hur glad Tommy blev, en oförglömlig kväll helt klart. Var lite bitter innan att J inte tar flaskan, men det gick bra att ha henne med. Med hörselkåpor sov på min arm mest hela kvällen, därav har jag tyvärr inte ett endaste fotografi från kvällen.


 

Efter några dagars övervägande bestämde vi oss för att börja ge J smakportiner av gröt. I går intogs den första smakportionen (ja, eller den kletades i allafall ut runt hennes mun!) och självklart dokumenterades detta av mig, Henke och J´s kusin Jacob som hängde hos oss hela dagen igår. 

 

         

Av Terese Mattson - 6 februari 2014 12:04

Samma dag som den sista delen av "sundsvalls-bron" lyftes på plats så vände sig Julia från rygg till mage. För första gången i hela hennes nästan 4 månader långa liv. Min lilla skorpa.  Det kändes som att mitt hjärta skulle sprängas av kärlek.

 

Att se Julias utveckling är det roligaste jag varit med om. Hon är en nyfiken liten människa som älskar att vara i centrum och drar sig inte för att meddela sig om vad hon gillar och inte gillar. Ganska likt både mig och Henrik med andra ord. Både på gott och ont.

 

 

Av Terese Mattson - 4 februari 2014 15:00

Medan julia sov i dag så passade jag på att slå på lugnande musik, tända ljus, koka och dricka två stora koppar av "blåbärsmuffins-te" och läsa en tidning som jag länge längtat efter att "plöja".

Innan J kom till oss så hade jag så mycket tid till att bara ta det lugnt, ta bubbel-bad, lyssna igenom nya album, läsa, "plöja" serier, följa bloggar, städa och pyssla, åka på loppisar, lägga ansiktsmask, måla naglarna osv. Idag får det mesta göras snabbt eller inte alls. Man prioriterar om, men man är fortfarande samma människa med samma typ av behov. Bara att i lugn och ro få dricka te, läsa en tidning och blogga betyder så mycket mer än vad jag kunde förstå innan vi fick barn.

Med ett litet barn är allt "här och nu", det finns inget "snart". Försöker att lära mig av Julia, att alltid vara "här och nu". Ska börja med att ligga på spikmattan och meditera en liten stund varje dag medan Julia sover. Ett litet steg.

 

Av Terese Mattson - 3 februari 2014 19:52

Gud vad jag längtar efter några timmar utan krav.

Jag behöver det.

Mer än någonsin. 

 

 

Av Terese Mattson - 3 februari 2014 09:44

En vecka utan träning, men med semla, bullar och mackor. Resultat +0,2 kg. Nu är det skärpning. Pepp pepp.

En träningsform kan ju vara att konstant bära på ett barn! ;)

Av Terese Mattson - 1 februari 2014 11:22

Har påbörjat en platbantning av köket. Nu ska ALLT av plast bytas ut till hälsosammare alternativ, som exempelvis rostfritt och trä. Det kommer att bli dyrare än vad jag först trodde, men helt klart värt varenda krona. Ikea har jätte fina besticklådor gjorda i bambu som ska få flytta in i våra kökslådor nu när vi säger hejdå till plast.

 

       

Tittut...


Kattälskare, hemmapysslare, radhusägare som älskar att gräva i jord och springa på loppisar.
Leker livet med ölbryggande fiskenörd, vår dotter Julia och katten Muller.

Mina olika...

Senaste orden

Det förflutna (arkiv)

Dåtid...

Länk-kärlek

Old and loved...

                               

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 


Ovido - Quiz & Flashcards