Alla inlägg under mars 2014

Av Terese Mattson - 31 mars 2014 11:41

Igår kväll låg jag som jag oftast gör på kvällen, på spikmattan lyssnandes på "Värvet" podd, igår intervjuen med Jonas Gardell. Gardell berättade att han för några år sen hade en period då han ifrågasatte allt i sitt liv (utom Mark), allt från stort till smått. Tyckte att det lät så spännande och har funderat lite över det idag, kom fram till att jag också har gjort det några gånger under mitt liv. Graviditeten var en tid då jag ifrågasatta nästan alla mina värderingar, känslor, vanor osv. Graviditeten lärde mig att ha tillit och tålamod. Att acceptera vad jag inte kan förändra har varit svårt, men graviditeten tvingade mig att acceptera och att ha tillit. Hade nog gärna på förhand vetat exakt vilken dag hon skulle födas, hur lång förlossningen skulle bli osv. Att gå 14 dagar över tiden var så mentalt jobbigt, men absolut nödvändigt för att jag skulle nå en djupare tillit.

 

Bär med mig erfarenheten och tillgången, tålamod och tillit.

 

            

Av Terese Mattson - 30 mars 2014 15:13

     

Av Terese Mattson - 29 mars 2014 23:18

Hade som mål att väga 5 kg mindre än i dag den 1 april. Om 2 dagar. Fail! Var tog min motivation och disciplin vägen? Den försvann någonstans med sömnbristen. Vill inte längre se mitt smällfeta jag, vill se mitt svinsnygga jag! ;)
Nya tag.

 

Av Terese Mattson - 29 mars 2014 08:51

Äntligen har vi bytt sovrum. Nu har Julia ett eget lekrum. Uppsynen av rummet ger mig fjärilar i magen. Jag har ett barn, en liten dotter. I det där rummet kommer hon att växa, lära, sova, måla, drömma, läsa, leka, skratta och gråta. Julias lilla trygga borg.

 

Den tanken, den känslan.


   

Av Terese Mattson - 27 mars 2014 08:34

Vi älskar vår nya Babytravel. Sen i söndags har den redan rullat flera mil. Köpte regnskyddet "retro revolution" från Elodie details och har letat efter en sittdyna med samma mönster, men utan framgång tyvärr. Hoppas att det dyker upp en i min väg. 

       

Av Terese Mattson - 27 mars 2014 08:22

Nu har jag och Henke flyttat ihop våra hobbyrum. Jag fick fönsterplatsen, den bästa platsen.

 

 

Av Terese Mattson - 27 mars 2014 07:57

För två veckor sen så var "väggen" nära.

Nu sover Julia hela nätterna. (!!??!!)

 

Om jag är lycklig? 

Om jag är fylld av energi?

Om jag inte längre har världens sämsta tålamod?

Om jag inte längre vaknar på morgonen för att längta tills dagen är över?

 

Svar; JA! JA! NEJ! NEJ!


Måste nästan nypa mig själv i armen för att vara säker på att jag inte drömmer...

 

Av Terese Mattson - 20 mars 2014 19:17

Besöket på babyproffsen fick mig att fatta ett beslut. Angående Brion så skrek min magkänsla nej nej neej! Den kändes plastig och jag tror att det skulle bli ett helvete att köra den i snö. 


Trots att den är framåt vänd så blir det en "babytravler amsterdam". Flera av mina närmaste har just den vagnen och alla är supernöjda. Hoppas vi också kommer att trivas med den, om inte så känns det ganska okej endå tack vare det fina priset.


 

Tittut...


Kattälskare, hemmapysslare, radhusägare som älskar att gräva i jord och springa på loppisar.
Leker livet med ölbryggande fiskenörd, vår dotter Julia och katten Muller.

Mina olika...

Senaste orden

Det förflutna (arkiv)

Dåtid...

Länk-kärlek

Old and loved...

                               

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 


Skapa flashcards