Alla inlägg under april 2014

Av Terese Mattson - 30 april 2014 19:11

Varje morgon lyfter jag över Julia till min säng, sen ligger vi kvar och myser en stund innan leklusten tar över. Hon älskar att leka på golvet i sitt rum och är mest glad hela dagarna. Min lilla tjej som mest vara ledsen de första månaderna av sitt liv, är nu en pigg, nyfiken, glad och gosig liten själ. Min lilla jordgubbe. 

 

För mindre än två månader sen var jag ett vrak, helt slutkörd både psykiskt och fysiskt. Idag har jag nästan glömt hur jobbigt det var. Precis som många sa. Man glömmer. Snabbt.

   

           


Av Terese Mattson - 22 april 2014 08:42

Älskar den här tiden av året, och vilken vår vi bjuds på. Härom natten, precis innan gryningen gick jag ut på altanen med Julia i famnen och lyssnade på fåglarna, kände doften av våren. Julias första vår. 


Vackra Sticksjön som vi njuter av varje dag.

             



Av Terese Mattson - 15 april 2014 10:32

Den här fina ska få flytta in i min garderob. 

 

Av Terese Mattson - 14 april 2014 09:29

Den här helgen har det verkligen känts som vår. Igår var vi ute och krattade, grävde, städade och gjorde fint. Julia var med hela tiden, hon älskar verkligen att vara ute vår lilla skorpa. Nu känns det som att vi ligger en månad före i planeringen, vilket känns super lyxigt. Eftersom att Julia älskar bärseleln så går allt mycket smidigare än vad jag hade föreställt mig. Nästa vår ska lillskorpan få ett eget litet trädgårds-set med kratta, spade, hink och skottkärra.

 

De här fina för endast 159 kr kommer från Kompani Ett, som säljergiftfritt för barn. 

 

Av Terese Mattson - 11 april 2014 21:38

Jag kämpar verkligen med att gå ner i vikt. Räknar allt jag äter. Noga. Promenerar som en galning. Trots att jag är strikt så händer det ingenting på vågen. Det känns så jäkla jobbigt att kämpa och att inte få något resultat. Vissa dagar är jag ständigt hungrig eller sugen. Fruktansvärt. Har försökt att äta enligt "tallriks-modellen" men det fungerar inte för mig. Dessa jävla kolydrater. Älskar hatar älskar hatar.... Nu slutar jag äta kolhydrater i hopp om att tappa vikt och slippa lida mig igenom dagarna. Om 6 månader kommer jag att väga 10 kg mindre än idag Punkt

Av Terese Mattson - 10 april 2014 09:01

   

Fyndade några leksaker och mängder av böcker på Erikshjälpen. Det känns bra på alla sätt att köpa begagnade saker till lilla skorpan.

 

Använder mina nya skor flitigt. Sakta men säkert tappar jag vikt. Närmar mig ett delmål som känns viktigt och stort.

 

Har påskpyntat. Tidigt tyckte Henke. För sent tycker jag, om man jämför med julen.

Av Terese Mattson - 9 april 2014 19:31

Skulle hänga in en klänning i klädkammaren härom kvällen och över mig kom känslan "jag vill slänga/skänka bort ALLT". Det händer ofta att jag får infall och agerar snabbt utifrån en plötslig känsla när det kommer till praktiska saker. Idag skänkte jag ett gäng Ikea-kassar till Erikshjälpen och slängde en hel sopsäck för bränning. Det känns underbart. Inte lika underbart är det som återstår av min garderob. När skatteåterbäringen ramlar in på mitt konto i sommar så ska jag göra en "pretty woman".

 


Bas.

Hur lyckas man med det?

 

 

Av Terese Mattson - 4 april 2014 15:13

Som jag älskar dessa dagar. Vi sover om nätterna, myser och är ute i solen om dagarna.

Livet känns helt underbart. 


 

Julias fina lampa från Indiska, som passar så fint på hennes lekrum.  


Tittut...


Kattälskare, hemmapysslare, radhusägare som älskar att gräva i jord och springa på loppisar.
Leker livet med ölbryggande fiskenörd, vår dotter Julia och katten Muller.

Mina olika...

Senaste orden

Det förflutna (arkiv)

Dåtid...

Länk-kärlek

Old and loved...

                               

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 


Skapa flashcards