Alla inlägg under juni 2014

Av Terese Mattson - 30 juni 2014 14:21

Har efter många om och men klippt mitt hår till en lång page, kortare bak än fram.

Jag älskar det.

Av Terese Mattson - 22 juni 2014 22:39

Snart är Julia 9 månader. Häromdagen så reste hon sig upp för första gången. Idag har hon övat på sin nya talang mer eller mindre konstant. Hon försöker även utan framgång att resa sig upp utan stöd.

Hjälp så stor hon blev i mina ögon när hon reste sig upp. Insikten att snart är hon inte längre min lilla bebis. Blandade känslor.

Av Terese Mattson - 19 juni 2014 15:26

Min dator har levt på övertid länge och är allt annat än trevlig att bruka. Därför är det glest mellan inläggen här. Avskyr att blogga från mobilen. Snart har jag en ny padda så då kommer bloggen uppdateras mer eller mindre dagligen igen!


Glad midsommar!

Av Terese Mattson - 11 juni 2014 10:11

Skorpan tänder ställer till med besvär, hon sover dåligt och är grinig hela dagarna. På detta så äter jag extremt få kolhydrater och har pms.

Tar varje tillfälle att lägga mig raklång på spikmattan och spik-kudden med spik-huvudbandet och ögonkudde.

Tack och lov för shaktis produkter!

Av Terese Mattson - 9 juni 2014 19:51

Några saker som hänt.

 

1. Moster Magda kom hit och nattade Julia förra fredagen då jag och Henke drog ner på stadá för att avnjuta värlsgod mat på Udda tapas. Så mysigt.

 

2. Förra veckan byggdes taket på altanen klart. Lyckliga vi dukade upp för cava en ljummen sommarkväll. 

 

3. Julias första 2 tänder upptäcktes på nationaldagen.

 

4. Kusin Linda bjöd på tjejmiddag i Lördags, som alltid världsgod mat! 

 

5. Julia fyllde 8 månader i söndags.

 

6. Min kusin Anna har fött sitt andra barn, en alldeles perfekt liten lillebror till Kellie! (ursäckta att bilden ligger ner, men jag förstår inte hur man vänder bilderna via webbplatsen! Går det?)

 

7. Julia har fått en gunga av oss och en poll av hennes mormor. Båda uppskattas väldigt mycket.

 

 

     

   

Av Terese Mattson - 3 juni 2014 06:49

Har plockat så många vackra blommor i dagarna. Syrén och liljekonvalj blommar nu. Nätterna är ljusa. Allt är så vackert och livfullt. Det är knappt man vågar sova. För att hinna med. För att samla på sig. Alla dofter. Alla färger. Känslan.

 

Tittut...


Kattälskare, hemmapysslare, radhusägare som älskar att gräva i jord och springa på loppisar.
Leker livet med ölbryggande fiskenörd, vår dotter Julia och katten Muller.

Mina olika...

Senaste orden

Det förflutna (arkiv)

Dåtid...

Länk-kärlek

Old and loved...

                               

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 


Skapa flashcards