Alla inlägg under november 2014

Av Terese Mattson - 6 november 2014 07:58

 

Blev väckt tidigt av en trött och ledsen skorpa. När hon hade somnat om så klev jag upp och tände ljus i vårt nystädade hem (lyxig känsla, ja!) Kokade te, matade katterna (alltså fyllde deras fat med mat, inte matade, som matade med sked) och njöt av att få en mjuk start på dagen. Nu sitter jag i soffan och Julia ligger här brevid och tittar på bolibompa. Helt plötsligt så har hon upptäckt hur spännande det är med barnkanalen, och även jag och H gillar bolibompa, programledarna är roliga och allt känns pedagogiskt. 


Men till något viktigare, musikhjälpen! Äntligen är årets programledarna presenterade, Kodjo Akolor, Petter Askergren och Linnea Henriksson. Insamlingens syfte är som alltid aktuell och viktig. Kan inget annat än längta efter att "hänga" med dessa människor i en veckas tid. I fjol var jag också föräldraledig och lyssnade/tittade i stort sett all vaken tid. Minns hur tomt det kändes när de klev ut ur glashuset. Kanske blir det likadant i år!?


Hejhej. ..

Av Terese Mattson - 5 november 2014 12:05

Igår kom den första snön och i morse fick vi vakna upp till snötäckta trädgrenar och klar himmel. Så underbart. Ljuset här hemma känns så upplyftande efter många grå dagar. Jag tvättar filtar, kuddfodral, dammar och piffar. Längtar tills det är dags för julpyntet. I år ska vi fira julafton hemma hos oss. Första gången sen jag flyttade från mamma som jag firar julafton i mitt eget hem. Det ska bli jätte mysigt.
Hej så länge...

Av Terese Mattson - 4 november 2014 13:32

I söndags hade lillskorpan runt 40 grader feber hela dagen. Hon var helt slut lillgumman. På kvällen tyckte jag att hon verkade lite piggare så jag kollade hennes temp, vilket visade 40,0! Helt otroligt vad barn tål feber bättre än vuxna.
Igår var hon också hängig, men idag är hon pigg och glad igen. Fortsätter hon vara pigg så blir det förskolan imorgon. Det är roligt att se hur mycket J tycker om att leka på förskolan. Sen är det trevligt att träffa andra föräldrar.

Just nu så sover J lunch i sin "stora" säng på sitt eget rum för första gången. Hon får vänja sig vid att sova på sitt eget rum dagtid, men det känns som att det kommer dröja länge innan hon sover där under nätterna. Både jag och H tycker att det är mysigt att hon kommer över i vår säng framåt morgontimmarna.

Nu vaknade skorpan..
Fridens...

Av Terese Mattson - 2 november 2014 13:17

Igår lämnade vi skorpan hos farmor och farfar för att gå på konsert och att sen få sova ut. Konserten var en upplevelse, musikens energi var enorm men publiken var så tråkig. Det kändes fel med sittplatser till balkanmusik. Henke och jag ställde oss på sidan tillsammans med några andra som också ville röra på fötterna.

Trots att det blev sent igår så var jag ordentligt utvilad när jag vaknade vid halv tio i morse. Ostörd sömn i min egen säng för första gången på över ett år. Underbart.

Tyvärr så hade skorpan fått feber i natt och var jätte hängig när vi hämtade henne. Nu ligger vi på sängen och skorpan har äntligen somnat efter att hon fått i sig lite gröt.

Fridens liljor...

Ovido - Quiz & Flashcards