Alla inlägg under januari 2013

Av Terese Mattson - 22 januari 2013 15:16

Det gör ingenting att kylan biter i kinderna, för solen strålar!

 


 


Sitter och laddar inför ett kvällspass på jobbet, imorgon är jag ledig. Var och hälsade på i syster m. familjs nya lägenhet för en stund sen och blev glatt överaskad över vilken fin etta de kommit över. Det kommer att bli jätte fint. Älskar inredning.


Fridens liljor...


Av Terese Mattson - 20 januari 2013 21:27

Äntligen.

Av Terese Mattson - 15 januari 2013 09:42

Flyttade på soffan för att dammsuga under den igår. Dålig idé. Kände direkt att nacken ömmade. Somnade med värk och huvudvärk. Vaknade med ännu mer värk i morse. Tur att jag har ett städat hem så jag slipper sitta i röran och känna mig rörelsehindrad som jag är nu. Det blir en dag med varmt bad, spikmatta, liniment och värmedyna. Party.


 

Av Terese Mattson - 11 januari 2013 20:48

Ligger på soffan och laddar inför jobbhelgen. Trött som ett as, men på måndag ska jag ta sovmorgon. Längtar. Efter min sovmorgon ska jag ta tag i mitt hår för det ser för bedrövligt ut. Utväxt och urtvättade längder, dassig färg och slitna toppar. På måndag blir det "flamming coppar" och saxen. Om någon vänlig själ känner sig manad att lägga färgen är du välkommen hem till mig på gott kaffe/tee och fruktsallad på måndag. Det går bra att komma även om du inte vill lägga färgen!   


 
  

Av Terese Mattson - 10 januari 2013 06:22

När jag var liten så var jag rädd att krig skulle komma till mitt land och till den lilla byn Gnarp där jag bodde. Jag var rädd att inte hela min familj skulle kunna vara tillsammans. Jag vet inte om det är vanligt att barn är rädda för krig, men jag var det.

Varje gång jag ser Unhcr:s film om barn på flykt från krig så kommer tårarna. Jag kan verkligen föreställa mig dessa små barns rädsla, den hopplöshet och skräck dessa barn utsätts för.


Varför?


Jag ger pengar varje månad och har gjort det i flera år, gör det du med.

"Många bäckar små".


Av Terese Mattson - 9 januari 2013 22:15

Vi hjälptes åt att städa hela huset efter middagen, och efter det så tände jag ljus och la mig i ett skumbad. Vilken njutning! Helt klart på topplistan av mysiga saker man kan göra. Skrubbade, shavade, la ansiktsmask och "matade" min vintertrötta hud med bodybutter oliv. Vatten är verkligen helande på många sätt! <3

Av Terese Mattson - 7 januari 2013 08:57

Jobbar kväll idag, så jag låg kvar och lät ljuset långsamt fylla rummet. Väldigt skönt. Har varit så stressad i flera månader, har haft svårt att sova, att slappna av och njuta av det fina i livet. Men med semestern hittade jag lugnet igen. Jag har nått nya djup inom mig själv med allt som pågått inom mig det senaste året.

Det finns en mening med allt som kommer till oss och vad vi väljer att fokusera på.

Namaste   



  

Av Terese Mattson - 6 januari 2013 22:22

Nu är det inte många dagar kvar innan säsong 2 drar igång. Längtar. Passa på att "plöja" första säsongen om du inte redan har sett den. Jemina Kirke är så snygg och vacker som "Jessa", jag vill se ut som henne, jag vill ha alla hennes kläder.   


 

Tittut...


Kattälskare, hemmapysslare, radhusägare som älskar att gräva i jord och springa på loppisar.
Leker livet med ölbryggande fiskenörd, vår dotter Julia och katten Muller.

Mina olika...

Senaste orden

Det förflutna (arkiv)

Dåtid...

Länk-kärlek

Old and loved...

                               

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 


Ovido - Quiz & Flashcards