Alla inlägg under oktober 2014

Av Terese Mattson - 15 oktober 2014 09:05

Den 25 augusti var det tänkt att jag skulle gå tillbaks till lchf efter några semesterveckor med massa onyttigheter. Eftersom jag är sjukligt sockerberoende så har jag lyckats lura mig själv till att fortsätta proppa snabba kolhydrater. Från  i förrgår har jag plockat bort kolhydraterna. Har frusit och haft lätt huvudvärk, är trött och svettig och känner mig lite svimfärdig titt som tätt.  Hoppas det går över idag eller åtminstone i morgon. Ska beställa ketos-stickor, bara för skoj för att se om jag känner av min kropp rätt.

 

Fridens...

Av Terese Mattson - 14 oktober 2014 11:33

      

Efter informatin på komvux igår så blev det så tydligt för mig vilken väg som är rätt för mig just nu. Jag tänker vänta med studierna. Nu ska jag passa på att njuta av den sista tiden med Julia, innan job  och dagis blir vardag. Den sista tiden har varit den bästa tiden som förälder. Dagar är nu fyllda av skratt och lek, och om nätterna så sover vi gott. Julia somnar alltid i sin egen säng och sover där större delen av natten, men om hon vaknar ledsen så lyfter vi över henne till oss och då sover hon resten av natten i ett svep. Helt underbart att slippa ha konstant sömnbrist. Det känns som ett helt annat liv än hur det var tidigare.


Tacksam.


Av Terese Mattson - 13 oktober 2014 22:37

Har tagit tillskott av D vitamin efter rekomendationer från min läkare. Har märkt flera väldigt positiva effekter, bla så fungerar min mage mycket bättre. Efter många år utan att sola solarium så har jag solat två gånger, bara några minuter och med sol-skyddsfaktor i ansiktet. Men vilken effekt! D - vitamin är ju toppen. Rekommenderas!

Av Terese Mattson - 12 oktober 2014 21:21

I fredags på dagen var Sandra och pojkarna här och på kvällen kom storasyster och svåger över, vi åt indiskt, drack vin och kollade på idol. Tyvärr åkte Emil ut, så framöver får jag titta utan Henkes sällskap. Igår så kom familjen hit och firade Julia. Hon har fått massor av fina presenter. Vi är lyckligt lottade.
Nu ligger jag i sängen och ska lyssna på Astrid Lindgrens sommarprat från 1993. Imorgon är det upprop på skolan, på tisdag börjar svenska 3 kursen och på onsdag ska jag på anställningsintervju. Rolig vecka väntar! :)
Fridens...

Av Terese Mattson - 9 oktober 2014 12:35

 


Känner mig så inspirerad till att renovera och göra om gamla möbler och prylar efter att ha sett serien "Inred med loppis" som svt sänt. Så inspireras att jag känner för att köpa en gård på landet där jag har plats för en verkstad och en gårdsbutik. Om somrarna så odlar jag grönsaker och på vintern är jag kreativ i verkstaden. Vilken dröm. Min man däremot, han vägrar att köpa en gård med mig, då han tror att jag skulle jaga honom med blåslampa tills döden skiljer oss åt. Kanske ligger det något i det?

Eftersom vi söker och ska köpa en sommarstuga så får det bli en sommarstuga med verkstad och växthus. Så får det bli.


Se serien på svt play HÄR

 

Av Terese Mattson - 8 oktober 2014 10:34

 

   

På tiden för ett år sen var vi inskrivna på BB och en bit på väg i förlossningen. Klockan 18.45 började jag krysta och 19.30 tog hon sitt första andetag. Vår Clara Julia (Loo) Wallner

Nu har det gått ett helt år. Ett omtumlande och långt år. Det går inte på förhand att föreställa sig hur det är att bli förälder, för det är så mycket mer. Alla djupa dalar är djupare, alla höga toppar är högre. Oron, glädjen och kärleken är starkare än något jag tidigare upplevt. 


Av Terese Mattson - 7 oktober 2014 12:28

Eftersom lillgumman fyller år i morgon så gav jag mig på att baka kanelbullar igår. Från att jag satte igång till att jag fått undan allt stök så tog det 6 timmar!!! Vet inte om det är vanligt, men för mig tar det alltid så himla lång tid att baka bullar. Kan meddela att de var de sämst investerade timmarna på länge, då jag inte tänker bjuda på en endaste av de fula bullarna. Henke är glad, då han nu har ful-bullar till höstens alla fisketurer. Gjorde också en smetrulle "bondkakor" som har legat i kylen tills idag. Nu är de gräddade och tack och lov blev de godkända. Bjudkakor- check.
Någon "bullmamma" blir jag nog aldrig, inte så länge findus frysta bullar finns att köpa! ;)

Av Terese Mattson - 6 oktober 2014 14:30

Det slog det mig hur stor vår lilla tjej plötsligt har blivit, och hur mycket hon redan klar på egen hand. Hon äter för det mesta utan hjälp, idag åt hon upp allt på tallriken (hemlagad potatismos och falukorv) utan hjälp och utan att spilla det minsta. Hon klättrar upp och ner för trappen själv (med en vakande vid sin sida). Varje dag så försvinner hon in på sitt rum och finurlar med sina prylar. Förra veckan hittade jag henne sittandes i soffan kollades på tv, med medtagen napp och ett gosedjur.
Min fina lilla Julia är ingen bebis längre.

Tittut...


Kattälskare, hemmapysslare, radhusägare som älskar att gräva i jord och springa på loppisar.
Leker livet med ölbryggande fiskenörd, vår dotter Julia och katten Muller.

Mina olika...

Senaste orden

Det förflutna (arkiv)

Dåtid...

Länk-kärlek

Old and loved...

                               

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 


Ovido - Quiz & Flashcards